ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از نهایی شدن عضویت ایران در سازمان شانگهای در نشست آتی در دهلی


وزیرخارجه با اشاره به گفتگو‌های سازنده سران ایران و هند در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، از اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان در نشست آتی سران این سازمان در دهلی نهایی خواهد شد، ابراز خرسندی کرد.

5/2/2023 12:18:14 PM
کد خبر: 11090

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار اجیت دوال مشاور امنیت ملی هند با ایشان، با تاکید بر پشتوانه تاریخی روابط فیمابین، ابراز امیدواری کرد سفر  مشاور امنیت ملی هند به تهران زمینه ساز تحرکات جدی در روابط دو کشور در حوزه راهبردی باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگو های سازنده دکتر رئیسی و نخست وزیر هند در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، از اینکه عضویت  جمهوری اسلامی ایران در این سازمان در نشست آتی سران این سازمان در دهلی نهایی خواهد شد، ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان رویکرد دو کشور در موضوعات مهم بین المللی را با اهمیت توصیف و ابراز امیدواری کردهمکاریهای فیمابین در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله در حوزه های مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر بیش از پیش توسعه یابد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با ارائه ارزیابی از سطح همکاری های اقتصادی و تجاری فیمابین، به رغم ظرفیت های موجود در دو طرف، خواستار ارتقای مناسبات در این حوزه ها شد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران بستر مناسب برای تحرک جدید تحقق یابد.

اجیت دوال مشاور امنیت ملی هند  نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت شرایط موجود بین المللی  و  تغییر و تحولات در شرف شکل گیری در صحنه جهانی،  وجود گستره ای از زمینه های همکاری بین دو کشور را با اهمیت ذکر کرد و  بر لزوم تعیین یک نقشه راه همکاری بین دو کشور در قالب مشارکت بلندمدت تاکید کرد.

وی همکاریهای ترانزیتی بین دو کشور را محوری مهم در روابط فیمابین دانست و  پیشبرد مشارکت هند و نهایی ساختن همکاری ها از سوی این کشور در چابهار  را که  که موجب جلب همگرایی سایر کشورهای منطقه آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه می شود، مورد تاکید قرار داد.

همکاری های دو کشور در چابهار، مسائل بانکی فیمابین، گفتگو برای رفع تحریم ها، موضوعات منطقه از جمله تحولات افغانستان از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.