آغاز اردوهای تیم ملی شطرنج به صورت آنلاین!


استاد فیده زنان ایران می‌گوید که قرار است فدراسیون شطرنج اردوهای تیم ملی را به صورت آنلاین برگزار کند.

5/8/2023 10:01:05 AM
کد خبر: 11142

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، استاد فیده زنان ایران می‌گوید که قرار است فدراسیون شطرنج اردوهای تیم ملی را به صورت آنلاین برگزار کند. 

آناهیتا زاهدی فر در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط شطرنج ایران و تعطیلی اردوهای تیم ملی گفت: خیلی وقت است که اردوهای تیم ملی تعطیل است. فکر کنم دو سالی است که هیچ اردویی نداشتیم و خودمان تمرین می‌کردیم. در حال حاضر هم هر کدام مربی مستقل داریم و تمرینات خود را پیش می‌بریم.

استاد فیده زنان ایران در ادامه گفت: فدراسیون قول‌هایی داده و قرار است اردوهای آنلاین برگزار کند. برای این اردوها قرار است مربی‌های تاپ کشور کلاس‌های آنلاین برگزار کنند. ممکن است اردوها در ادامه به صورت حضوری هم برگزار شود.

این شطرنج‌باز در مورد نحوه اردوهای آنلاین گفت: فدراسیون لیست مربیان مد نظر ورزشکاران را درخواست کرد و حالا قرار است در هر هفته با هر استاد کلاس دو ساعتی آنلاین داشته باشیم. این اردو دو یا سه روز در هفته خواهد بود. البته با توجه به اینکه فینال قهرمانی کشور از آخر این هفته استارت می‌خورد و تا ۱۰ روز ادامه دارد؛ از طرفی بعد از آن هم مسابقات زون غرب آسیا را داریم با کلاس‌ها تداخل دارد که ممکن است مشکل ایجاد شود. از طرفی بستگی به زمان مربیان هم دارد. آنها شاگردان زیادی دارند و باید دید برنامه‌های آنها تداخل نداشته باشد. 

وی در پاسخ به این سوال که هزینه این اردوهای آنلاین برعهده فدراسیون است و آیا این اردوها برای رده بزرگسالان است؟ گفت: بله این اردوها برای رده بزرگسالان است. هزینه مربیان شخصی را که خودمان پرداخت می‌کنیم اما هزینه این اردوهای آنلاین که فدراسیون برگزار می‌کند با خود فدراسیون خواهد بود. 

زاهدی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا خودش احتمال حضورش در بازی‌های آسیایی هانگژو را می‌دهد؟ گفت: هنوز که اسامی مشخص نیست و طبق دستورالعمل فدراسیون تنها مبینا علی نسب برای حضور در این مسابقات نهایی شده است. برای ۴ نفر دیگر قرار است مسابقات فینال قهرمانی کشور برگزار شود و چهار نفر منتخب در کنار علی نسب به بازی‌های آسیایی اعزام شوند. امیدوارم من هم بتوانم نتیجه خوبی در این مسابقات انتخابی بگیرم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مربی ارمنی آخرین مربی بود که برای تیم ملی انتخاب شد؟ گفت: مانول آوتیسیان ارمنی آخرین مربی تیم ملی بود. البته چون نمی‌توانست در ایران حاضر شود اردوها به صورت آنلاین برگزار می‌شد. او قرار است در این اردوهای آنلاین هم مربی ما باشد و یکشنبه با او کلاس داشتیم. اسفند ۱۴۰۰ قبل از فینال زنان با آقای پوررمضانعلی یک اردوی دو روزه داشتیم. 

استاد فیده زنان در خصوص مسابقات پیش روی خود گفت: امسال آخرین سالی است که می‌توانم در مسابقات رده جوانان شرکت کنم و دوست دارم مسابقات آسیایی جوانان را شرکت کنم. اگر توانستم در فینال قهرمانی کشور نتیجه خوبی بگیرم راهی بازی‌های آسیایی خواهم شد. بعد هم مسابقات انفرادی بزرگسالان آسیا برگزار می‌شود. مسابقات آزاد داخلی و خارجی زیادی هم هستند که اگر امکانش باشد شرکت می‌کنم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از بازی‌های آسیایی اردوهای متمرکز و حضوری تاثیر بیشتری ندارد؟ گفت: قطعا خیلی زیاد تاثیر دارد. تنها چیزی که اکنون شطرنج‌بازان به آن احتیاج دارند اردوهای مداوم، بازی‌های تمرینی زیاد و شرکت در مسابقات است تا بازیکنان به روز شوند. حتما باید اردوها ادامه‌دار باشد اینکه یک اردو دو روز باشد و بعد تعطیل شود به کار بازیکن نمی‌آید. باید اردوهای استمرار داشته باشند تا نتیجه بگیریم.

وی در ادامه گفت: قطعا اگر اردوها حضوری و با زمان بیشتری باشد کمک بهتری می‌کند اما اگر همین اردوهای آنلاین هم ادامه دار باشد قطعا تاثیر گذار است البته نه به اندازه اردوهای حضوری.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.