رونمایی از کتاب خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای و زنده شدن تفکری انقلابی در کلمبیا


نماینده سازمان منطقه‌ای مرکوسور در کلمبیا گفت: امروز استان سانتاندر قهرمان انقلابی خود را به یاد می‌آورد که ما را در برقرای صلح یاری کرد. امروز به واسطه این کتابِ انقلابی، روز زنده شدن تفکری انقلابی است که در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده شده است.

5/10/2023 10:15:53 AM
کد خبر: 11177

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، پس از رونمایی کتاب «سلول شماره 14» در پارلمان کلمبیا و استقبال مردم از این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی بوگوتا، پایتخت کلمبیا، این کتاب خاطرات روزهای پنجشنبه 14 اردیبهشت و جمعه 15 اردیبهشت در شهرهای «بوکارامانگا» مرکز استان سانتاندر و شهر «کالی» با حضور نماینده ویژه استاندار سانتاندر، نمایندۀ سازمان تجاری مرکوسور کلمبیا، مدیر دانشگاه سانتاندر در سالن اجتماعات فدارسیون بین المللی تجارت بوکارامانگا مرکز استان سانتاندر برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر رائول خولیان، نماینده ویژه استاندار سانتاندر در سخنانی ضمن خوشامدگویی به استان سانتاندر و ابراز خوشحالی از شرکت در این جلسه با اشاره به تاریخ و فرهنگ ایران اظهار داشت که سانتاندر استانی است که در سطح کشور به استان فرهنگی و آکادمیک معروف است، لذا اینگونه همایش‌ها و حضور هیأت‌های فرهنگی از ایران می‌تواند درب‌های تفاهم و همکاری فرهنگی و آکادمیک را میان دو کشور باز کند.

امروز روز زنده شدن تفکری انقلابی است

دکتر گابریل نماینده سازمان منطقه‌ای مرکوسور (بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی) در این مراسم گفت: امروز استان سانتاندر قهرمان انقلابی خود را به یاد می‌آورد که ما را در برقرای صلح یاری کرد. امروز به واسطه این کتابِ انقلابی، روز زنده شدن تفکری انقلابی است که در سال‌های اخیر به فراموشی سپرده شده است، به‌خصوص تفکر افرادی انقلابی همچون سانتاندر قهرمان.

دکتر لنی لنگراماس مدیرکل تجارت و بازرگانی و استاد دانشگاه سانتاندر در سخنانی اظهار داشت که کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کلمبیا، ونزوئلا و اکوادر که همیشه همچون برادر در کنار هم بوده‌اند و این مرهون قهرمان بزرگ انقلابی آمریکای لاتین سیمون بولیوار است و این همان کلمبیای بزرگ  آرزوی سیمون بولیوار بود. در آرزوی آن مرد بزرگِ اتحاد و برادری، نقطه شروع ایجاد صلح و ثبات در منطقه بود که هم‌اکنون تحقق این آرزوی سیمون بولیوار با ارتباط فرهنگی قوی و پایدار با کشوری همچون ایران بیش از پیش بیشتر خواهد بود.

رویدادهای فرهنگی ایران در آمریکای لاتین ما را با واقعیت‌ها آشنا می‌کند

الکساندر پاتریشیا سالازار در مراسم رونمایی در شهر کالی کلمبیا و مسئول کتابخانه ملی این شهر ضمن ابراز خوشحالی از این رویداد فرهنگی و رونمایی کتاب در کتابخانه ملی شهر کالی خاطرنشان کرد: اکنون امپراتوری رسانه‌ای در مخدوش کردن چهره ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. چنین رویدادهای فرهنگی در کشورهایی آمریکای لاتین می‌تواند قشر فرهنگی و فرهیخته این منطقه را با واقعیت‌ها آشنا کند و شناختی بهتر را برای آنان رقم بزند.

شخصیت رهبر ایران راه را برای رسیدن به اهدافمان روشن می‌کند

پروفسور ناصر عبدالغنی حکیم استاد فلسفه داشنگاه سانتیاگو شهر کالی در سخنان خود گفت: بنده وقتی این کتاب به دستم رسید و خواندم و برای دانشجویانم از کتاب و شخصیت این کتاب گفتم، این سؤال برایشان ایجاد شد که این زندگینامه یک مسلمان چه ارتباطی با تاریخ و فرهنگ ما در کلمبیا دارد؟ به آنها گفتم تاریخ انقلاب ایران با تاریخ انقلاب در آمریکای لاتین و کلمبیا به هم گره خورده است و نقطه تلاقی آن دو هم در جستجوی آزادی، کرامت و عدالت اجتماعی است؛ اما با این تفاوت که انقلاب ایران طی 50 سال مبازره و تحمل مشکلات به اهداف انقلاب خود، یعنی کرامت عزت و عدالت و صلح و ثبات در کشور رسیده است، اما آمریکای لاتین و به خصوص کلمبیا با چندین برابر مبارزان انقلابی هنوز هزاران قدم تا رسیدن به اهداف خود فاصله دارد. این کتاب و شناخت این شخصیت این کتاب می‌تواند نگاهمان را به ادامه راه تغییر دهد و راه را برای رسیدن به اهدافمان روشن کند.

کتاب خاطرات رهبر ایران آموخت خودمان نخواستیم تغییر کنیم

وی افزود: من در این کتاب شخصیتی انقلابی، خردمند استراتژیست و فقیهی سیاستمدار دیدم که با پشتوانه ایمان، نقطه اتکا و انسجام ملت محروم خود در رسیدن به اهداف انقلاب بود. این خاطرات انقلابی به ما می‌آموزد که در بسیاری از عقب ماندگی‌های ما از دستیابی به ارزش‌هایی که سال‌ها برای آن مبازره کردیم، این است که خودمان هستیم که نخواستیم تغییر کنیم. باید نگاهمان را تغییر دهیم تا بتوانیم جامعه را به نفع محرومان تغییر دهیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.