رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری‌:

سکولاریسم عامل دین گریزی و گرایش جوانان به مادی گرایی می‌شود


پارتربارک مار آوا روئیل با بیان اینکه یکی از خطرناک‌ترین عوامل تأثیرگذار در ادیان، ترویج و توسعه مادی گرایی است، گفت: سکولاریسم جوانان را به مادی گرایی سوق و آنان را از دینداری دور میکند.

5/14/2023 10:26:38 AM
کد خبر: 11209

به گزارش سارنا به نقل از مهر، پارتر بارک مار آوا روئیل رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری در چهارمین دور گفتگوی دینی مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها با کلیسای شرق آشور که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: این دعوت مودت آمیز نشان از تکریم کلیسای شرق است و ما از سازمان فرهنگ و ارتباطات بابت این تکریم تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در جهان امروز گفتگوی ادیان به خصوص ادیان ابراهیمی، حیاتی بوده چرا که اتفاقات پیرامون جهان بسیار متاثرکننده است گفت: یکی از خطرناک‌ترین عوامل تأثیرگذار در ادیان ترویج و توسعه مادی گرایی است. امروز ۸۴ درصد جهان پایبند به یکی از ادیان می‌باشند که این آمار بسیار مهم است. متأسفانه امروزه ما شاهد ترویج سکولاریسم در جهان هستیم و این نشان از توجه انسان به زندگی دنیوی و چیره شدن بر اصول دینی دارد. مسلماً با طرز تفکر سکولاریسم بشر از دین و زندگی اجتماعی دورتر می‌شود و به دنیاپرستی روی می‌آورد چنین است که دین اثربخشی خود را در حیات انسانی از دست می‌دهد تا جایی که دین در زندگی انسان نقش نداشته باشد.

پارتر بارک مار آوا روئیل گفت: در تفکر مسیحی نوعی از زندگی دنیایی پسندیده مطرح می‌شود که ریشه در ایمان دارد و امروزه سکولاریسم تهدیدی برای زندگی دینی است. سکولاریسم انسانی را که به هیچ دین و عقیده‌ای پایبند نیست را هم ردیف با کسی می‌داند که از دین پیروی می‌کند. در عهد عتیق خداوند به انسان می‌گوید وای به حال کسی که بدی را نیکی و نیکی را بدی بپندارد، سکولاریسم چنین است.

سکولاریسم عامل دین گریزی و گرایش جوانان به مادی گرایی می‌شود

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری بیان کرد: دین عموماً به ما می‌آموزد که نیکی را انتخاب کنیم و بدی را کنار بگذاریم و این برای مسلمانان و مسیحیان به یک صورت بیان شده است. دنیایی که امروزه جوانان در آن زندگی می‌کنند متفاوت با دنیایی است که ما در آن جوانی خود را گذراندیم. همه ادیان و مذاهب امروز با چالش حفظ جوانان آن هم ملتزم با اعتقادات دینی خود مواجه هستند. آمارهای عمومی می‌گوید ۳۶ درصد جوانان زیر ۴۰ سال متدین و پایبند به دین خود هستند اما این مهم با پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر می‌یابد و این آمار در غرب بسیار کمتر است.

وی گفت: چالش‌هایی که امروز جوانان با آن مواجه هستند بیشتر ایدئولوژی است از این رو سکولاریسم و نسبی گرایی در بین جوانان بسیار مشاهده می‌شود. در دنیای غرب عصر کنونی عصر انفصال از اخلاق دینی نام گرفته است.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری عنوان کرد: همه ادیان برای حقوق بشر به آزادی انسان باور دارند اما در استنباط آزادی بین سکولاریسم تفاوت وجود دارد و چون جوانان به دنبال فهم زندگی هستند در بسیاری مواقع در فهم آزادی به حوزه مادی می رسند و از دین غافل می‌شوند. در حالی که دین می‌آموزد انسان زمانی آزاد است که خود را در جایی قرار دهد که همواره نیک را بر بد ترجیح دهد. این مهم جزو آفرینش و ذات انسان است که خداوند به انسان عطا کرده تا به پروردگار برسد.

وی گفت: سزاوار است عالمان جوانان را در درک این مهم یاری کنند تا در مسیر زهد گام بردارند و این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه همانند پدری مهربان جوانان را به تهذیب نفس راهنمایی و دعوت کنند.

 

فاطمه علی آبادی

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.