رتبه اول تولید مقالات آموزش داروسازی در بین رشته‌های پزشکی


دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی، با تاکید بر اهمیت تولید علم در دانشکده‌های داروسازی اظهار داشت: اگر نسبت مقالات به هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سنجیده شود حوزه آموزش داروسازی رتبه اول را در زمینه انتشار مقالات در بین رشته‌های گروه پزشکی دارا می‌باشد.

2/18/2019 9:46:19 AM
کد خبر: 1121

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی، با تاکید بر اهمیت تولید علم در دانشکده‌های داروسازی اظهار داشت: اگر نسبت مقالات به هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سنجیده شود حوزه آموزش داروسازی رتبه اول را در زمینه انتشار مقالات در بین رشته‌های گروه پزشکی دارا می‌باشد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش داروسازی در راستای برنامه‌های طرح تحول و نوآوری آموزش پزشکی، داروسازی را علم روز دنیا و رو به پیشرفت و توسعه دانست و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های طرح تحول در رشته داروسازی همزمان باعث ارتقای آموزش و افزایش کیفیت داروسازی می‌شود و سایر رشته‌های گروه‌های پزشکی می‌توانند با ارتباط با رشته داروسازی به پیشرفت برنامه‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی کمک کنند.

دکتر اصغری رشته داروسازی را یک رشته تولید محور و محصول محور نامید و افزود: با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت دارو در جهان و سر و کار فارغ التحصیلان این رشته با دارو و فرآورده‌های دارویی این موضوع باعث توجه هر چه بیشتر دانشجویان این رشته به بحث تحقیق و نوآوری و اقتصاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف از برنامه‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی در اختیار گرفتن آموزش برای خدمت به مردم می‌باشد به طوری که محصول آموزش بتواند نقش مؤثری در جامعه ایفا کند که البته این موضوع در رشته داروسازی نسبت به سایر رشته‌های علوم ملموس‌تر است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی با اشاره به آموزش کلیه رشته‌های تخصصی داروسازی در ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعضای هیأت علمی داروسازی بیشتر مشغول بحث کلاس و آموزش هستند لذا بخش آموزش در این رشته نسبت به سایر رشته‌ها پررنگ‌تر است ضمن اینکه تحقیق بر روی داروها و فرآورده‌های دارویی، باعث ارتقا کیفیت بخش تحقیقات دانشکده‌های داروسازی شده است.

دکتر اصغری با اشاره به هم خوانی محتوای رشته داروسازی با بسته‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی که هدف آن افزایش کیفیت آموزش می‌باشد، اظهار داشت: به دلیل اهمیت محصولات سلامت محور در رشته داروسازی، آموزش آن با توانمندسازی مهارتی که باید انجام شود صورت می‌گیرد که در همین راستا بحث دانشگاه‌های نسل سوم، آموزش مجازی و بین المللی سازی در دانشکده‌های داروسازی با قدرت هر چه تمام در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر نقش تأثیرگذار و محوری رشته داروسازی در روند اجرای برنامه‌های طرح تحول و نوآوری آموزش پزشکی، بحث آموزش‌های مهارتی دانشجویان رشته داروسازی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: بحث حضور در صنعت و عرصه ارائه خدمت دانشجویان داروسازی در بازنگری برنامه طرح تحول آموزش پزشکی در دست اقدام است که این حضور نسبت به سالهای قبل به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی، از داروساز بالینی یا بیمارستانی به عنوان عرصه دیگر رشته داروسازی نام برد و تصریح کرد: در این عرصه دانشجویان به منظور آموزش در بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کنند ضمن اینکه در عرصه داروخانه‌های سرپایی، به جهت اشتغال ۹۰ درصد فارغ التحصیلان رشته داروسازی در داروخانه‌ها و کسب مهارت دانشجویان بسیار مهم می‌باشد که در حال حاضر ساعات حضور دانشجویان در داروخانه‌های آموزشی به بیش از ۲ برابر قبل رسیده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.