«لبخند خدا» پرونده‌ای برای ولادت بهترین دختر دنیا

حضرت معصومه (س) از نعمت‎‌های بزرگ خداوند به شیعیان است/ حرم بانوی کرامت محل شفاعت است


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت معصومه (س) از نعمت‌های بزرگ خداوند به شیعیان و اهل قم است که نباید از این نعمت الهی غافل بود.

5/21/2023 10:07:42 AM
کد خبر: 11261

به گزارش سارنا به نقل از مهر، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شامگاه شنبه در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های انبیا و اولیای الهی، دستگیری از بندگان است و آنان در راستای مؤمن شدن انسان‌ها و ایمان آوردن آنها به خداوند و نجات از دست شیطان و طاغوت مأموریت دارند.

وی با بیان اینکه خداوند به پیامبر مأموریت داده تا از ما دستگیری و تطهیر کند ابراز داشت: تطهیر انسان گاهی ممکن است با بلاهایی همراه باشد و در سوره مائده نیز خداوند می‌فرماید اگر انسان دچار گناهی شود پیامبر نیز برای آنان استغفار می‌کند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه استغفار مراتبی دارد اظهار داشت: اولین قدم آن استغفار است که انسان احساس پشیمانی داشته باشد و به گذشته برنگردد و در ادامه نیز بتواند حقوق الهی را ادا نماید و اگر حقی از مردم ضایع کرده است آن را جبران کند و به همان اندازه که لذت معصیت را چشیده است به خود زحمت عبادت نیز بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: استغفار به آسانی نیست و باید تلاش کرد در این مسیر شب‌زنده‌داری انجام داد تا گناهانی که انجام شده با سختی عبادت از انسان تطهیر شود.

آیت الله میرباقری بیان داشت: امام مقام محمود دارد و این بدان معناست که از طرف خداوند اختیار را دارد که از انسان دستگیری و شفاعت کند.

وی عنوان داشت: انسان‌هایی که مؤمن به پروردگار شده‌اند باید از سختی‌های بسیاری عبور کند که یکی از این گردنه‌های سخت صحنه قیامت است که در این صحنه مادر فرزند شیرخوارش را فراموش می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: افرادی که ایمان به پروردگار ندارند از شفاعت بی بهره خواهند بود و در روایات آمده که شفاعت از آن مؤمنان است به خصوص آنان که اهل گناه کبیره بودند که با این شفاعت صفات رذیله آنان بر طرف و پاکیزه می‌شوند.

وی عنوان داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) از افراد قدسی و اهل سبقت هستند و در طول زندگی خود توانستند باری که بر دوش امام رضا علیه السلام بوده است را به دوش بکشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) مقام شفاعت دارد و در روایات آمده است که همه شیعیان به شفاعت آن حضرت وارد بهشت می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) از جمله نعمت‌های بزرگ خداوند به شیعیان و اهل قم است افزود: خداوند در روز قیامت از نعمت وجود حضرت فاطمه معصومه (س) از ما سوال خواهد کرد و در این مسیر شیطان نیز تلاش می‌کند که ما را از از این نعمت بزرگ غافل کند.

آیت الله میرباقری بیان داشت: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از محل‌های شفاعت است و در روز قیامت نیز خداوند از انسان خواهد پرسید که چرا به حرم حضرت معصومه (س) نرفته اید تا اهل بهشت شوید که خداوند از کفرانی نعمت وجود کریمه اهل بیت (ع) از انسان سوال خواهد کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.