بورل: روسیه تا پیروز جنگ نشود، وارد مذاکرات نمی‌شود


مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نسبت به وضعیت آینده اوکراین خوش‌بین نیست و روسیه تا زمانی که در جنگ اوکراین پیروز نشود، وارد مذاکرات نخواهد شد.

5/30/2023 9:43:06 AM
کد خبر: 11342

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نسبت به وضعیت آینده اوکراین خوش‌بین نیست و روسیه تا زمانی که در جنگ اوکراین پیروز نشود، وارد مذاکرات نخواهد شد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی رویدادی در شهر بارسلونا اسپانیا بیان کرد: من اراده راسخ روسیه را برای پیروزی در این جنگ می‌بینم. روسیه تا زمانی که پیروز نشود، وارد مذاکرات نخواهد شد. روسیه بارها اعلام کرده تا زمانی که به اهدافش نرسد، این جنگ ادامه خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه اتحادیه اروپا باید به کمک‌های نظامی‌اش به اوکراین را ادامه دهد، تاکید کرد: من نسبت به روند جنگ روسیه-اوکراین در تابستان خوش‌بین نیستم.

بورل در ادامه به خبرنگاران گفت: جنگ تا تابستان ادامه خواهد داشت و من از این مساله واهمه دارم. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بیش از ۳۰۰ هزار نیرو جمع کرده و این رقم دو برابر آن چیزی است که او جنگ را با آن آغاز کرد.

او ادعا کرد: حضور نظامی روسیه در اوکراین "گسترده" است و روسیه همچنان به بمباران روزانه اوکراین و تخریب زیرساخت‌های نظامی آن ادامه می‌دهد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان تصریح کرد: ما باید آماده باشیم؛ یعنی باید به کمک به اوکراین ادامه دهیم زیرا اگر به آنها کمک نکنیم، اوکراین نمی‌تواند از خود دفاع کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.