تأکید سرلشکر باقری به سفرا برای معرفی و به اشتراک گذاشتن توان دفاعی ایران


رئیس ستادکل نیروهای مسلح خطاب به سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف گفت: معرفی و به اشتراک گذاشتن توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی می‌تواند روابط دفاعی کشور را توسعه دهد و موجب تقویت بازدارندگی شود.

5/30/2023 3:34:07 PM
کد خبر: 11354

 به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از روابط عمومی ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در گردهمایی مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به بیانات کم‌نظیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارکنان وزارت خارجه، تصریح کرد: فرمایشات معظم‌له را می‌توان به‌عنوان نقشه راه سیاست خارجی کشور تعبیر کرد و در این مسیر با توجه به تغییر نظم جدید جهانی، محافل دانشگاهی و سیاست خارجی بیش از پیش باید به این موضوع حساسیت و توجه داشته باشند و با یک آینده‌پژوهشی عالمانه، مسیر آینده سیاست خارجی کشور را به‌درستی تدوین و ترسیم کنند.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه تغییرات فراوانی در غرب آسیا در حال شکل‌گیری است، گفت: نظم جهانی در حال تغییر و در جهت تضعیف دشمنان انقلاب اسلامی است و  این موضوع نیازمند در دست گرفتن ابتکار عمل و بهره‌گیری مناسب از فرصت‌هاست که بتوانیم سیاست‌های مقدس نظام  جمهوری اسلامی ایران را بهتر از گذشته دنبال کنیم و پیش ببریم.

وی توسعه روابط با کشورهای منطقه و همسایه را که سیاست درست دولت فعلی نیز است، مورد تأکید قرار داد و افزود: به‌یاری خداوند متعال و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبردها و سیاستهای بومی و هر آنچه برای دفاع کارآمد و پایدار از کشور ضرورت دارد با تمام توان و ظرفیت در برابر هرگونه تهدیدات آماده هستند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دستگاه سیاست خارجی در معرفی و به اشتراک گذاشتن توان دفاعی و نظامی به کشورهای دوست می‌تواند نقش بزرگ و مهمی را ایفا کند.

وی  خطاب به سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، گفت: معرفی و به اشتراک گذاشتن توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی می‌تواند روابط دفاعی کشور را توسعه دهد و موجب تقویت بازدارندگی شود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای توسعه سطح روابط در حوزه‌های مختلف اعم از  صادرات عمده تجهیزات دفاعی و نظامی و همچنین ابعاد آموزشی، رزمایش و انتقال عملی تجربه به‌دست‌آمده را دارند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه غربی‌ها و اروپایی‌ها هم به تغییر در نظم جدید جهانی اذعان دارند، گفت: جهان آینده جهانی متفاوت است و هندسه نظم جدید جهانی با ظهور چند قدرت جدید به‌خصوص در آسیا و در حوزه‌های مختلف در حال تغییر است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.