بازتاب سفر وزیر خارجه سعودی در رسانه‌های عبری؛ شکست پروژه نتانیاهو برای انزوای ایران


یک رسانه عبری زبان، سفر فیصل بن فرحان به جمهوری اسلامی ایران را به زیان منافع اسرائیل توصیف کرد و نوشت این سفر نشان داد پروژه نتانیاهو برای منزوی کردن ایران در منطقه و جهان شکست خورده است.

6/18/2023 9:57:30 AM
کد خبر: 11461

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، پایگاه عبری زبان mivzaklive در گزارشی در این رابطه نوشت: ایران اخیرا روند تنش زدایی روابط با بسیاری از کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس را به انجام رسانده است که از آن جمله می‌توان به گسترش روابط با امارات متحده عربی هم اشاره کرد.

در بخش دیگری از این گزاش آمده است: در ماه‌های اخیر ایران رسما سفارت خود را در عربستان سعودی بازگشایی کرد و خبر آن روز 7 ژوئن اعلام شد.

فیصل بن فرحان هم طی نشست مطبوعاتی خود در تهران گفت که آنها این روزها در رابطه با تجدید فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری های) دو کشور فعالیت می‌کنند و به زودی سفارت عربستان در تهران بازگشایی می‌شود.

او که پیش از دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران سخن می‌گفت، افزود، من مشتاقانه منتظر دیدار با رئیس جمهور رئیسی هستم تا از او برای سفر به عربستان دعوت به عمل آورم.

در پایان این گزارش هم تاکید شده است، بدیهی است که نزدیکی روابط بین عربستان سعودی و ایران به زیان اسرائیل تمامی می‌شود.

این رسانه اعتراف کرد: اسرائیل مدتها تلاش کرد تا ایران را از لحاظ دیپلماتیک در خاورمیانه و جهان منزوی کند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر هم چندین بار اعلام کرد قصد دارد در چارچوب توافقنامه‌های ابراهیم به توافق صلحی با عربستان سعودی هم دست پیدا کند، اما روند نزدیکی بین ایران و کشورهای عربی ثابت کرد که این رویکرد ضربه خورده است.

به نوشته mivzaklive سفارت عربستان در واشنگتن هم هفته جاری تاکید کرد، تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، خبری از سازش با اسرائیل نخواهد بود.

در این بین برخی از رسانه‌های عبری زبان هم به شکل منفعلانه‌ای تلاش کردند، مسئله تغییر محل برگزاری نشست مطبوعاتی را به ادعاهای واهی مختلفی مرتبط کرده و با پررنگ کردن این مسئله، اصل شکست طرح تل‌آویو برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران را پشت آن پنهان کنند.

رسانه‌های عبری زبان با وجود آن که به بیانیه سخنگوی وزارت خارجه در مورد وجود اشکال فنی در سالن محل برگزاری نشست مطبوعاتی را به شکل گذرا منتقل کردند اما در عین حال تلاش کردند، تا از این امر به عنوان اولین اختلاف بین دو طرف یاد کرده و ادعا کنند، هنوز مشخص نیست سفارت عربستان سعودی چه زمان افتتاح خواهد شد و کار بازسازی سفارت احتمالا تا پایان سال 2023 ادامه پیدا می‌کند.

این در حالی است که رسانه‌های عربستان امروز اعلام کردند، نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورشان در ایران، بعداز عید قربان بازگشایی خواهند شد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم ضمن تکرار خط سیر دیگر رسانه‌های عبری زبان در رابطه با محل نشست مطبوعاتی به شکل تلویحی ادعاهای دیگر رسانه‌های صهیونیست را تکذیب کرده و گفت: فیصل بن فرحان در نشست مطبوعاتی خود در تهران اعلام کرد، این روزها ما برای فعال کردن نمایندگی‌های دیپلماتیک خود چه سفارت و چه کنسولگری در هر دو کشور فعال هستیم و به زودی سفارت عربستان در تهران بازگشایی می‌شود.

بن فرحان در این نشست اعلام کرد به دنبال ملاقات با رئیس جمهور رئیسی هستم تا از وی برای سفر به عربستان سعودی دعوت به عمل آورم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.