۲۴ مؤسسۀ ایرانی در میان برترین‌های رتبه‌بندی دانشگاهی «راوند»


بر پایۀ گزارش «آژانس رتبه‌بندی رار» در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۴ مؤسسۀ ایرانی در سیاهۀ مؤسسه‌های برتر جای گرفته‌اند. «دانشگاه علوم پزشکی تهران» با رتبة ۱۶۵ جهانی، در این سیاهه در جایگاه نخست ملی است.

6/18/2023 9:59:22 AM
کد خبر: 11462

به گزارش سارنا به نقل از فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، بر پایۀ گزارش «آژانس رتبه‌بندی رار» در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۴ مؤسسۀ ایرانی در سیاهۀ مؤسسه‌های برتر جای گرفته‌اند. «دانشگاه علوم پزشکی تهران» با رتبة ۱۶۵ جهانی، در این سیاهه در جایگاه نخست ملی است.نخستین هدف این نظام رتبه‌بندی، سنجش عملکرد مؤسسه‌های برتر جهان بر پایۀ چهار حوزۀ کلیدی (آموزش، پژوهش، تنوع جهانی، و پایداری مالی) و 20 سنجه است. افزون بر این، مدیران دانشگاه می‌توانند وضعیت خود را تحلیل و ارزیابی کنند و دانشجویان نیز مؤسسۀ هدف خود را برای ادامه تحصیل آسان‌تر برگزینند.

در جدول یک امتیاز کل به همراه رتبه‌های ملی و جهانی مؤسسه‌های برتر ایرانی و در جدول دو رتبه و امتیاز آنها در سنجه‌های گوناگون در این نظام رتبه‌بندی آمده‌اند.

جدول امتیاز و رتبۀ مؤسسه‌های ایرانی در حوزه‌های ارزیابی نظام رتبه‌بندی «راوند» سال 2023 میلادی:

بر پایۀ گزارش سال 2023 میلادی رتبه‌بندی «راوند»، «Harvard University»، «MIT»  پیشگام مؤسسه‌های جهان است و «California Institute of Technology-Caltech»، «Stanford University»، «MIT»، «Imperial College London»، «University of Pennsylvania»، «Peking University»، «Yale University»، «University of Oxford»، و «University of Chicago» در جایگاه دوم تا دهم هستند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با ساخت و بروزرسانی ابزارهایی حرفه‌ای برای ارزیابی و سنجش علم، فناوری، و نوآوری کشور می‌کوشد تا در زمینه‌های در پیوند با مأموریت‌هایش به سیاست‌گذاران برای برنامه‌ریزی‌های درست و کارآمد یاری رساند. این گزارش نیز از انتشارات سامانة جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما) است که به پایش و گزارشِ پیرامونِ 90 شاخص گوناگون از 55 نهاد جهانی در حوزه‌های علم، فناوری، و نوآوری می‌پردازد و در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.