خاندوزی: سرعت ترخیص دارو از 25 خرداد افزایش یافته است


وزیر اقتصاد با بیان اینکه از 25 خرداد سرعت ترخیص دارو در مبادی وراداتی کشور افزایش یافته، گفت: شرکت های وارد کننده دارو به دلیل این که شناسه های ارزی را دریافت نکرده بودند در واردات تعلل می کردند.

6/19/2023 3:51:03 PM
کد خبر: 11482

به گزارش سارنا به نقل از فارس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارائی امروز دوشنبه (29 خرداد) در صحن مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: شما بزرگواران در قانون بودجه 1402 تصویب کردید که از ابتدای سال نرخ 4 درصد امور گمرکی کالاهای اساسی به یک درصد تقلیل یابد اما آن را موکول کردید به اینکه با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه به تصویب هیات وزیران برسد.

وی افزود: همان روزی که مصوبه در هیات دولت صادر شد 18 اردیبهشت 1402 و همان روزی که مصوبه مربوط به شورای عالی هماهنگی سران سه قوه صادر شد که روز 8 خرداد 1402 بود، به دوستان گمرکی تاکید کردیم همین امروز باید به تمام گمرکات کشور این مساله برای اجرا، ابلاغ شود. در صورت جلسه 18 اردیبهشت آمده بود که لازم است به منظور جلوگیری از رسوب این گونه کالاها در مبادی گمرکی کشور و رفع نیاز بیماران، فهرست با پیشنهاد سازمان برنامه و همکاری وزارت بهداشت به تصویب هیات وزیران برسد و به دستگاه های مجری ابلاغ شود. مطلع هستید طبق ماده 4 قانون مقرارات صادرات و واردات تنها مرجع انحصاری ابلاغ در حوزه ورود و صدور کالاها وزارت صمت است که ابلاغ می کند و گمرک اجرا می‌کند.

خاندوی گفت: در روزهای ابتدائی فعالیت شروع به کار وزیر جدید صمت رئیس کل گمرک ایران را به دفتر وزیر صمت فرستادم  و گفتم همانجا مستقر می‌شوید تا وزارت صمت مجوزی را که باید صادر می کرد ولی در صدور آن تاخیر کرده را  صادر کند. که این اقدام در ظرف همان روز انجام شد و ابلاغیه را صادر کردیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تسریع در فرآیندهای واردات دارو و تجهزیات پزشکی و مواد اولیه داروئی شاید از خود دستگاه های مجری این حوزه پیگیرتر باشیم، افزود: همه تلاشمان را می کنیم پیش از ابلاغیه ها شرایط را برای تسهیل فراهم کنیم.

خاندوزی تاکید کرد: شرکت های وارد کننده دارو به دلیل این که شناسه های ارزی را دریافت نکرده بودند در واردات تعلل می کردند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: از 25 خرداد پس از ابلاغ وزارت صمت سرعت ترخیص در مبادی وراداتی کشور افزایش یافته است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.