فرمانده کل سپاه: بسیجی و غیر بسیجی فرقی نمی‌کند همه فرزندان یک ملت هستیم


سردار سلامی گفت: اساتید بسیجی و غیر بسیجی تفاوتی نمی‌کند ما همه فرزندان یک ملت هستیم ما پیروان یک مکتب هستیم و تحت یک پرچم هستیم.

6/21/2023 2:26:29 PM
کد خبر: 11512

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در همایش بسیج اساتید طی سخنانی اظهار داشت: امروز سالروز شهادت یک عارف برجسته و دانشمند متقی و پارسا و یک مجاهد فی سبیل الله، هنرمند و کسی که هم به زیور علم و هم هنر و هم ایمان و معرفت آراسته بود.

وی افزود: شخصیتی رفیع و برجسته علمی ایشان او را از میدان جهاد باز نداشت. شهید دکتر مصطفی چمران با وجو داینکه جزو برجسته ترین دانشمندان علم فیزیک در عمر خود بود اما به لبنان رفت و در آنجا قواعد جهاد را برای آزادای مسلمانان از اسارت آموخت.به بچه های لبنان و فلسطین یاد داد تا زمانی که مستکبران به مسلمان سیطره دارند راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد عبود می‌کند. این درس بزرگ چمران به تاریخ بود. برای همین او تندیس یک تفکر انقلابی و الهی بود، تجسم  فضایل اخلاقی در چهره یک عالم بود.

سردار سلامی ادامه داد: او راه را به ما نشان داد هم شهادت بر قامت رفیع شخصیت او زینت بخشید و هم او زینت شهادت شد. در چنین روزی که او خدا را ملاقات کرد در حالی تفنگ بر دست داشت و مانند یک رزمنده در میدان از اسلام، ایران و عزت و عظمت هویت عظیم ایران اسلامی دفاع می‌کرد به شهادت رسید و با ابتکار رهبر انقلاب این روز روز اساتید بسیجی نام گرفت.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: مفتخرم که در جمع بیرق داران اندیشه و عالمانی که با سیطره فکری غرب مقابله می‌کنند، هستم. عالمانی که اجازه نمی‌دهند رذالت‌های اخلاقی غرب که برده‌داری نوین جهانی است فضای ذهن دانشجوی ما را پر کند.

وی تصریح کرد: غرب بر این باور است هویت هر ملتی به نوع اندیشه و تفکر او وابسته است و هر ملتی همان است که می‌اندیشد. اگر اندیشه سیاسی یک ملت از غرب به عنوان محصول وارداتی شکل بگیرد هویت این ملت غربی می‌شود. هر ملتی پژواک آن چیزی است کا در ذهن او می‌گذرد و این میدان نبرد واقعی نوین ما است. جغرافیا و مساحت ذهن‌ها آنچیزی است که دشمن می‌خواهد به آن برسد.

سردار سلامی عنوان کرد:‌ شاید برای او مهم نباشد که جوانان ما بتوانند قوانین مربوط به حرکت سیالات در میدان مرکزی را بدانند یا سری‌های فوبین را بدانند اما برای آنها مهم است که مطمئن شوند که دانشمندان و جوانان ما احساس کنند که نمی‌توانند بر اساس اصول دین حاکمیت و قدرت ایجاد کنند و جز با ادعام شدن در نظم ساخته قدرت‌ها نمی‌توان به پیشرفت و رفاه رسید.

فرمانده کل سپاه گفت: آنها می‌خواهند جوانان ما از واقعیت‌های تلخ  و شیرین خود فاصله بگیرند و موجوداتی رها شده در کمین تسلط غرب باشند. این اصل تهاجم غرب است و این میدان جهاد ماست، جایی که باید راه را شما عزیزان بسیج اساتید به روی دشمن ببندید. غربی که با مدل دموکراسی دیکتاتورها را حاکم می‌کند، می‌خواهد جهانی بسازد سلسله مراتبی که در راس قاعده هرم آن خود ایستاده باشد و دیگران براساس قواعد او عمل کنند و با اشغال و تخریب از،آزادی ملت‌ها سخن بگوید.

وی افزود: برخی کشورها را کامل ویران می کند،ملت‌ها را به اسارت می‌گیرد تا در آنها از آزادی سخن بگوید. غربی که در هر کجا پا می‌گذارد جز جنگ در مفهوم کامل خود هیچ ارمغانی ندارد.

سردار سلامی اظهار داشت: اینها به دنبال این هستند که جوانان ما را به خود خوشبین کنندو به انقلاب و نظامشان که منادی نگاهی جز امداد و نجات آنها در شرایط غرق شدن در سیل های بنیان شکن تهاجمات غرب نیستند، بدبین کنند. انقلابی که به جز کرامت جوانان به چیز دیگری نمی‌اندیشند را بدبین کنند. آنها می‌خواهند حقیقت جاری و حقایق تاریخی را وارونه نشان دهند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: اساتید بسیجی و غیر بسیجی تفاوتی نمی‌کند ما همه فرزندان یک ملت هستیم ما پیروان یک مکتب هستیم و تحت یک پرچم هستیم. فرقی ندارد که استاد ما بسیجی باشد یا غیر بسیجی.

وی گفت: ما این سالهای اخیر به ویژه سال گذشت در تقاطع چند تهاجم بزرگ دشمن بودیم که تمام ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی، اطلاعاتی و عملیات روانی را به خدمت گرفت و بردارهای فشار حداکثری را برای درهم شکستن اراده ملت ایران به کار گرفت. هر چه ذخیره راهبردی انباشته بود به صحنه آورد و حتی سلبریتی‌های جهانی را به میدان آورد تا به زعم خود بتواند مشعل‌های نورانی انقلاب اسلامی را خاموش کند.

سردار سلامی اظهار داشت: در یک سو تشدید تحریم اقتصادی و سوی دیگر خط فشار عملیات روانی و رسانه‌ای که در حداکثر استعداد ممکن و در سوی دیگر فشار سیاسی برای صلب مسئولیت نطام و قراردادن نظام در انزوا برای بی ثبات سازی داخلی ایران بود.

وی توضیح داد: بارها گفته‌ام که اگر هر ملتی چهار عنصر بزرگ داشته باشد در تاریخ می‌ماند و هرگز نمی‌شکند و هر کسی به او برخورد کند شکسته می‌شود. اولین عنصر رهبر بزرگ است. رهبری که پیامبر گونه عمل می‌کند. او در مرکز میدان استقامت می‌ایستد و نمی‌هراسد و حقیقت قدرت را می‌داند. او ایستاد و قائمه خیمه عظیم شد. البته با حکمت و تعقل این کارها را انجام داد. اصل حکمت در جایی است که دشمنان ما به این واقعیت اذعان می‌کنند که آنها قدرت‌شان زائل شده چون حکمتی نزد رهبرانشان وجود ندارد.

وی افزود: عنصر دوم ملت بزرگ ایران است. ملتی آگاه و اهل میدان که رهبر بزرگ خود را تنها نمی‌گذارند و جای دوست و دشمن را عوض نمی‌کنند. ارزش‌های بزرگ را با وعده‌های دشمنان فراموش نمی‌کنند. این ملت بود که توطئه خطرناک جنگ اقتصادی دشمن را خنثی کرد چون این فشار برای تهییج مردم بود. فشار اقتصادی برای این بود که ملت را به خیابان کشانده و مقابل نظام قرار دهند اما ملت ایران ایستاد چون دشمن را به خوبی می‌شناخت.

فرمانده سپاه سومین عنصر را مکتب بزرگ اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: مکتب اسلام مکتبی است که استقامت و امید تولید می‌کند. آنچه می‌گویم بر اساس تجربه بیش از 40 سال است. عنصر چهارم هم وجود دشمن بزرگ است. هیچ ملتی بدون داشتن دشمن بزرگ قوی نمی‌شود. ما بدون داشتن دشمن بزرگ غافل می‌شدیم. امروز قدرت داریم به این دلیل که از هیچ قدرت دیگری نمی‌هراسیم. ما شبانه روز با فرض غلبه بر عظیم‌ترین قدرت تاریخ بشر می‌اندیشیم. تولید می‌کنیم، سازمان و آموزش می‌دهیم و رزمایش انجام می‌دهیم. ذهن ما مملو از سناریوهای شکست دادن قوی‌ترین قدرت تاریخ است و در میدان هم به همین اندازه قدرت انباشته‌ایم. دشمن بزرگ دست ما را برای قدرتمند شدن باز می‌کند. ما از عمل دشمن فرصت‌ها را برای قدرتمند شدن ساختیم و در آن فشار سنگین موفق شدیم. دشمنان ایران اذعان می‌کنند که فشار حداکثری آمریکا به شکست حداکثری او تبدیل شده که این یک واقعیت است.

سلامی ادامه داد: آمریکا منطقه را ترک کرده و در حاشیه سیاست‌های منطقه است. آمریکا نمی‌تواند با واقعیات نوین جهان منطبق شود و قدرت خود را از دست داده. هر آنچه رخ داده برعکس تمایلات سیاسی آمریکا است. به جامعه صهیونیستی نگاه کنید او تمایل داشت که عملیات عادی سازی روابط عراق با آنها تکمیل شود اما اکنون حتی آنهایی که این کار را کرده‌اند شرمنده هستند. روابط با اسرائیل به شرمساری نزد همه دولت‌ها تبدیل شده و اراده سیاسی آنها حاکم نیست. آرزویشان این بود که محیط داخلی رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی امن باشد اما امروز برعکس شده است. همه جا علیه آنها آتش و دود است که نمی‌توانند خاموش کنند. هر روز 30 عملیات مسلحانه انجام می‌شود و این خلاف اراده صهیونیست‌هاست.

وی با بیان اینکه حضور چین و تغییر او از یک موضع اقتصادی به موضع ژئوپلتیکی خلاف اراده آنهاست، افزود: آنچه در جهان رخ می‌دهد خلاف اراده آنها بوده است. ملت ایران تمام فشارها را خنثی کرده است. چه کسی امروز می‌تواند از واردات و صادرات جلوگیری کند، هیچ کسی؛ امن ترین خطوط کشتیرانی متعلق به ماست. آنجایی که پرچم ما برافراشته است. پس دقت کنید انزوا و محاصره یک خواب و رویای پریشان بود و تحریم هم به همین نسبت.

فرمانده سپاه با بیان اینکه دشمن در اشباع قدرت است و بیش از این نمی‌تواند قوی شود، افزود: فصل قدرتمندی آنها گذشته و پیر و دچار پوکی استخوان شدند و ما در حال تصاعد هستیم. حتی دیدید که نظام سوریه را می‌خواستند در انزوا قرار دهند اما دوباره انزوا شکسته شد. اینها آثار پیروزی‌های اخیر انقلاب اسلامی بر استکبار است؛ جوانان ما باید حقایق را بدانند.

وی تاکید کرد: در این سرزمین نباید هیچ کسی پژواک صدای بیگانه باشد. اینجا ایران و مهد پرورش مردانی است که هر کدام یک دنیا را تغییر می‌دهند مثل قاسم و چمران ما.

سلامی در پایان گفت: انقلاب ما به اصول و شعارهای اولیه خود پایبند بوده و پافشاری می‌کند. ایران کاملا قوی و مسلط است. وقتی دشمن متوجه شد که با همه ظرفیت‌ها آمده اما نظام تکان نخورد، فهمید که فصل مقابله با نظام تمام شده است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.