معاون علمی رئیس‌جمهور خبر داد

راه‌اندازی هاب و آزمایشگاه در ۳ حوزه فناوری نوین


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از راه‌اندازی آزمایشگاه و هاب بزرگ برای ۳ فناوری تحول آفرین خبر داد.

6/25/2023 4:15:20 PM
کد خبر: 11542

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از راه‌اندازی آزمایشگاه و هاب بزرگ برای ۳ فناوری تحول آفرین خبر داد.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: این رویداد بعد از دو سال وقفه به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود و در این مسیر از ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و نهادهای برگزار کننده تشکر می‌کنم.

وی گفت: نزدیک به ۵۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و ۷۰ میچهمان خارجی در نمایشگاه ایران ساخت IHIT مستقر بوده و نمایشگاه اختصاصی دارند و همچنین جلسات B۲B برای توسعه بازارها برگزار خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه الکامپ ۱۴۰۲ با الکامپ دهه ۷۰ تفاوت‌های بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: در دهه ۷۰ بیشتر با عرضه کامپیوتر و عرضه خدمات دیجیتال مواجه بودیم، اما امسال با شرکت‌های دانش‌بنیانی مواجه هستیم که محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را ارائه محصول کردند.

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئله اقتصاد دیجیتال به چند فناوری کلیدی وابسته است، گفت: فناوری الکترونیک از ریزتراشه‌ها، سنسورها، حسگرها یک بخش ناگزیر در اقتصاد دیجیتال است. فناوری اینترنت اشیا و اتصالات و ارتباطات یک موضوع جدی در اقتصاد دیجیتال است و موضوع سوم نیز هوش مصنوعی است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: اگر به این سه فناوری که زاینده اقتصاد دیجیتال هستند، توجه تولیدمحور نکنیم، در آینده به مصرف کننده تبدیل خواهیم شد.

وی تأکید کرد: فناوری زمانی که وارد زندگی بشر می‌شود، یک جزئی به انسان داده و یک چیزی را دریافت می‌کند، به عنوان مثال زمانی که ماشین‌آلات وارد زندگی بشر شدند، کار فیزیکی و سخت را از انسان گرفته و از طرفی بدن انسان‌ها ضعیف شد! یا فناوری شبکه‌های اجتماعی به انسانها اجازه داد بدون حضور فیزیکی وارد شبکه‌های اجتماعی شوند، اما ارتباطات خانوادگی را گرفت که این ذات فناوری است.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: هوش مصنوعی قرار است به جای انسان‌ها فکر کرده و طراحی کند و کمتر از ۱۰ سال آینده طراحی ساختمان‌ها، خودروها، میکروالکترونیک‌ها و ... را با هوش مصنوعی خواهیم داشت.

وی گفت: هوش مصنوعی به بچه‌ها یاد خواهد داد که دیگر لازم به فکر کردن نیست، درواقع با ورود هوش مصنوعی بشر قابلیت فکر کردن، اندیشیدن و توان ذهنی را از دست خواهد داد، مگر اینکه سازنده هوش مصنوعی باشیم.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: لذا یکی از فناوری‌های برانداز در اقتصاد دیجیتال را هوش مصنوعی می‌دانیم. ما در معاونت علمی برنامه ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی را داریم که ۶ موضوع بزرگ با ظرفیت های عظیم داشته باشیم که حداقل ۱۰۰۰نفر را در حوزه‌های فناوری مدیریت کنیم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.