پوتین در سخنرانی مردمی: سازمان دهندگان کودتای مسلحانه به میهن و مردم خیانت کردند


رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سرنوشت ساز خود در کاخ ریاست جمهوری روسیه ضمن تشکر از سربازان این کشور و همچنین سربازان گروه واگنر سازمان دهندگان کودتای مسلحانه در این کشور را خائن خواند.

6/27/2023 10:16:22 AM
کد خبر: 11566

به گزارش سارنا به نقل از مهر؛ سخنرانی سرنوشت ساز پوتین از دقایقی پیش در کاخ ریاست جمهوری روسیه آغاز شد.

رئیس جمهور روسیه سخنرانی خود را با تاکید بر ضرورت وحدت در سراسر روسیه آغاز کرد و گفت: وحدت زیادی در جامعه وجود دارد و این موقعیت با دفاع از قانون اساسی و نظام ثابت شده است. وی گفت: ما در هر صورت کودتای مسلحانه را نابود می‌کردیم.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: «کسانی هستند که مرتکب اعمال جنایتکارانه ای شدند و اقدامات آن‌ها باعث تجزیه جامعه شد، در واقع سازمان دهندگان کودتا به میهن و مردم خیانت کردند. خونریزی بین برادران تنها چیزی است که نازی‌ها در کیف می‌خواهند تا روسیه در مسیر خود شکست بخورد.»

ولادیمیر پوتین افزود: امنیت دولتی و پلیس در کنار جامعه ایستادند و خلبانان کشته شده منافع روسیه را حفظ کردند.

پوتین درباره گروه واگنر نیز گفت: عوامل واگنر میهن پرست بودند و سرزمین‌های متعلق به میهن را آزاد کردند. دشمنان روسیه و ناسیونالیست‌های افراطی در کیف می‌خواستند سربازان در کشور ما یکدیگر را بکشند، هرچند اکثر مبارزان واگنر میهن پرست و وفادار به کشور خود هستند و این را با آزادسازی دونباس ثابت کردند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه درباره گروه واگنر گفت: عناصر واگنر نیز میهن پرستانی بود که در عملیات آزادی سرزمین‌های آزاد شده متعلق به میهن شریک بودند، اما یکی از آنها سعی کرد از سربازان واگنر در یک عملیات تاریک استفاده کند.

من از سربازان و رهبران واگنر به خاطر تصمیمشان برای خونریزی نکردن تشکر می‌کنم و امروز این فرصت را دارند که با وزارت دفاع قرارداد ببندند. عوامل واگنر می‌توانند با وزارت دفاع قرارداد ببندند یا به بلاروس بروند. ما به هر کسی که اشتباه کرد فرصت دادیم. ما می‌توانیم بر هر لحظه دشواری که کشورمان می‌گذرد غلبه کنیم.

ولادیمیر پوتین همچنین افزود: اخاذی‌ها و تلاش‌هایی برای ترتیب دادن ناآرامی‌های داخلی وجود داشت، اما آنها محکوم به شکست بودند. سازمان دهندگان قیام مسلحانه به میهن و مردم خیانت کردند. شورشیان می‌خواستند سربازان ما یکدیگر را بکشند و این همان چیزی است که کی یف می‌خواست.

پوتین در سخنرانی خود خطاب به ملت روسیه نیز گفت: مردم، احزاب، سازمان‌های مذهبی و جامعه در کل در حمایت از نظم قانون اساسی موضع قاطعانه ای اتخاذ کرده اند.

سخنرانی رئیس جمهور روسیه که به صورت تلویزیونی پخش شد، دو روز پس از پایان یافتن غائله واگنر در روسیه صورت گرفت. غائله‌ای که برخی آن را شورش و برخی دیگر آن را کودتا خواندند و با اعلام جنگ گروه واگنر علیه مسکو آغاز شد، اما پس از ۲۴ ساعت فرمانده گروه شبه نظامی واگنر با وساطت رئیس جمهور بلاروس پایان درگیری‌ها و انتقال نیروهای خود به بلاروس را پذیرفت.

پیش از آغاز سخنرانی رئیس جمهور روسیه، سخنگوی کرملین به خبرنگاران اعلام کرده بود که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به زودی در سخنرانی خود مجموعه‌ای از تصمیمات مهم و سرنوشت ساز را اعلام خواهد کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.