ایران فعلاً سفیری به سوئد اعزام نمی‌کند


طبق گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ایران به‌دلیل جسارت صورت‌گرفته به قرآن کریم فعلاً سفیر جدید خود را به این کشور اعزام نخواهد کرد.

7/2/2023 2:19:15 PM
کد خبر: 11607

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه گفت که به‌رغم انجام مراحل اداری به‌منظور اعزام سفیر جدید ایران به سوئد، به‌دلیل جسارت صورت‌گرفته به قرآن کریم در این کشور، وزارت امور خارجه ایران فعلاً برنامه‌ای برای اعزام سفیر جدید نخواهد داشت.

حجت‌الله فغانی، به‌عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوئد منصوب شده است.

اقدام دولت سوئد در صدور مجوز برای قرآن‌سوزی در روز عید قربان باعث واکنش‌های شدیدی از سوی مسلمانان جهان شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به مجوز و چراغ سبز داده‌شده از سوی سوئد به اسلام‌ستیزان برای تکرار جسارت نسبت به قرآن کریم اظهار داشت: زمینه‌سازی برای تکرار هتک حرمت مقدسات آسمانی به‌ویژه همزمان با ایام مقدسه امّت اسلامی و نیز تجمع میلیونی مسلمانان در کنگره جهانی حج، اقدامی تحریک‌آمیز، نسنجیده و غیر قابل قبول است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام موهن دولت سوئد در صدور مجوز برای سوزاندن قرآن کریم در توئیتی نوشت: همه جهان اسلام اهانت به کتب ‌آسمانی و ⁧ قرآن‌ کریم⁩ را قویاً محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد: اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن کریم با هر توجیهی از سوی سوئد پذیرفته نیست.

امیرعبداللهیان همچنین نوشت: دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است، دودش قبل از هر طرفی به چشم غرب خواهد رفت.

علاوه بر این کاردار سفارت سوئد در ایران نیز به وزارت امور خارجه کشورمان احضار شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.