امیر قربانی:

توان عملیات بالگردهای هوانیروز را ارتقا دادیم


فرمانده هوانیروز ارتش با بیان این‌که «بالگردهای فقط ۳ یا ۴ کشور در دنیا به سامانه دید در شب مجهز هستند»، گفت: با تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه دید در شب، توان عملیاتی این نیرو ارتقا یافته است.

7/9/2023 9:58:34 AM
کد خبر: 11686

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، فرمانده هوانیروز ارتش با بیان این‌که «بالگردهای فقط ۳ یا ۴ کشور در دنیا به سامانه دید در شب مجهز هستند»، گفت: با تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه دید در شب، توان عملیاتی این نیرو ارتقا یافته است.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دستاورد این نیرو در زمینه تجهیز بالگردها به سامانه دید در شب، اظهار کرد: پیش از این ما نمی‌توانستیم در شب پرواز کرده و عملیات واقعی انجام دهیم و اگر عملیات به شب می‌رسد بالگرد ما باید فرود می آمد تا صبح عملیات خود را ادامه دهد.

وی با بیان این‌که «در دنیا شاید ۴ تا ۵ کشور باشد که سامانه دید در شیب داشته باشند»، افزود: بالگردهای هوانیروز اکنون به سامانه‌های دید در شب مجهز شده است و توان عملیات ما که فقط در روز بود به شب هم رسیده است و بالگردها هم در روز و هم در شب توان انجام ماموریت دارند.

فرمانده هوانیروز خاطرنشان کرد: مطمئن باشید در هوای بد هیچ خلبان خارجی پروار نمی‌کند اما ما یک سیستم دانشی و آمورشی برای خلبانان پیش‌بینی کردیم که در شرایط بارندگی و هوای بد بتوانند پرواز کنند که خلبانان ما این کار را انجام دادند. بر همین اساس توان عملیاتی هوانیروز افزایش یافته است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.