وزیر کشور مطرح کرد؛

مسئله آب سیستان و بلوچستان موضوع درجه یک کشور است


وزیر کشور گفت: مسئله آب سیستان موضوع درجه یک است و دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکل انجام داده است.

7/16/2023 3:55:18 PM
کد خبر: 11739

به گزارش سارنا به نقل از مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد بحران و در جمع خبرنگاران با اشاره به مفاد جلسه گفت: یکی از موارد مطرح شده در جلسه امروز ارزیابی ایمنی سازه‌ها بود زیرا با توجه به قانون ساختمان‌های بلند مرتبه باید ایمن سازی شوند.

وی ادامه داد: لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط با سرعت و فعالیت بیشتری کار ارزیابی را انجام دهند در حال حاضر بررسی‌های اولیه صورت گرفته و بررسی نهایی نیز موضوع مهم جلسه امروز بوده است.

وزیر کشور با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در جلسه گفت: بررسی مسائل امنیتی و انتظامی در شرایط بحران یکی دیگر از موضوعات جلسه بود زیرا در مواقع بحران باید جان و مال شهروندان حفظ شود و همچنین انتظام لازم نیز باید ایجاد شود و دستورالعمل‌های این موارد تصویب شدند.

وحیدی درباره صندوق حوادث طبیعی گفت: این صندوق تشکیل شده و دولت کمک‌هایی به آن کرده است اما مبلغی نیز باید از سوی منابع اخذ شده به صندوق واریز شود و که در جلسه امروز برای ارائه خدمات بیشتر صندوق مصوباتی تصویب شد.

وی افزود: بنا بود این صندوق دارد وزارت کشور شود و این موضوع در دست بررسی است همچنین مبلغ بودجه سالانه این صندوق در دولت به تصویب می‌رسد که حداکثر ۳۰ میلیون تومان است.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مواردی که در این استان مطرح است بحث آب است و افغانستان باید ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب به ایران را وارد می‌کرد اما این کار صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با این حال ۳ چاه ژرف حفر شده است و به دنبال انتقال آب از سایر چاه‌ها هستیم مسئله آب سیستان موضوع درجه یک است و دولت تمام تلاش خود را برای این کار انجام داده اما انتقال آب زمانبندی خاص خود را دارد و امیدواریم مسئولان افغانستان به وظایف خود عمل کنند.

وحیدی گفت: موضوع گرد و غبار سیستان و بلوچستان نیز یکی دیگر از موارد در دستور کار دولت است.

 

مهشید جعفری معظم

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.