ژنرال صهیونیست: در نقطه آغاز فروپاشی ارتش اسرائیل قرار داریم


یک ژنرال صهیونیست اعتراف کرد: اسرائیل در نقطه دراماتیکی قرار گرفته که در آن شاهد آغاز فروپاشی ارتش هستیم.

7/26/2023 9:06:24 AM
کد خبر: 11854

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، ژنرال احتیاط تامیر هایمن مدیر مرکز پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، فروپاشی ارتش اسرائیل آغاز شده است.

او در مقاله‌ای که در روزنامه یسرائیل هیوم منتشر شد، اعلام کرد، فروپاشی ارتش که خود را ارتش ملت (یهود) معرفی می‌کند، شرایط بغرنجی را برای امنیت اسرائیل به وجود خواهد آورد، این فروپاشی عملا از هم‌اکنون آغاز شده است و تلاش‌ها برای ابقای ارتش خارج از گفتمان سیاسی دیگر امکان پذیری نیست.

وی تاکید کرد، ارتش اسرائیل امروز در کانون حوادث اسرائیل است و انتظار از اینکه این ساختار خارج از این صحنه قرار بگیرد، توقع ساده لوحانه‌ای محسوب می‌شود.

این ژنرال صهیونیست در ادامه نوشت: راز قدرت ارتش در اطاعت کورکورانه نیست، بلکه در روحیه داوطلبی و حضور و پیوستن تمامی عناصر تشکیل دهنده قدرت آن از راست و چپ و مرکز، از دین گرا و سکولار به آن است، شاخصی که امروز در خطری جدی قرار گرفته است.

وی در این رابطه افزود: ارتش اسرائیل بدون حضور نظامیان رو به فروپاشی می‌گذارد و صرفا یک ارتش عادی و بدون هیچ شاخصه برتری باقی خواهد ماند، ما راز قدرت بازدارندگی خود را از دست می‌دهیم، این در حالی است که بدون ساختار الحاق نیروهای احتیاط در بعد عملی چیزی برای گفتن نداریم، چون بدون نیروهای احتیاط، ارتش اسرائیل ارتشی کوچک با توانمندی‌های بسیار محدودتر از آن چیزی خواهد بود که امروز در اختیار داریم.

هایمن خبر داد: اکثر یگان‌های منتخب و شاخص در ارتش اسرائیل بر پایه افراد (احتیاط) داوطلب استوار است، از خلبانان نیروی هوایی گرفته تا مربیان آنها و از یگان‌های مختلف شعبه اطلاعات گرفته تا بخش سایبری همگی از افرادی تشکیل شده‌اند که ترجیح داده‌اند، خدمت نظامی خود را طولانی کرده و گاها طولانی تر از مدت معمول به خدمت بپردازند، اما از بین رفتن انگیزه پیوستن به ارتش عناصر قدرت ارتش اسرائیل را در بخش‌های هوایی، اطلاعاتی و نیروهای ویژه از بین خواهد برد.

گفتنی است، مدت هاست که هشدارهای ژنرال‌ها و کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی در رابطه با فروپاشی خطرناکی در ارتش این رژیم به دلیل بحران‌های متراکم این رژیم به ویژه بحران شکل گرفته در مورد تصویب قوانین محدود کردن اختیارات قضائی، به شدت افزایش یافته است.

در همین راستا سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعتراف کرد، اقدام نیروهای احتیاط به شدت عملکرد ارتش را تحت تاثیر خود قرار داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد: استنکاف نظامیان از انجام خدمت احتیاط که در اعتراض نسبت به اصلاحات قضائی صورت می‌گیرد، کارآمدی ارتش را تحت الشعاع خود قرار داده و به طور حتم طی هفته‌های آینده به آن زیان وارد خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های عبری زبان شامگاه سه شنبه اعلام کردند، 700 نفر از نیروهای زبده احتیاط تهدید خود را در رابطه با عدم پیوستن به یگان‌های خود عملی کرده و از این پس در ارتش حضور نخواهد یافت.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.