بومی‌سازی دستگاه معاینه حنجره توسط محققان کشور


محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه لوله‌گذاری در مجاری تنفسی را در کشور بومی‌سازی کردند و به گفته آنها این دستگاه جراحان را برای معاینه در انجام جراحی‌های حلق یاری خواهد کرد.

7/26/2023 9:08:43 AM
کد خبر: 11855

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه لوله‌گذاری در مجاری تنفسی را در کشور بومی‌سازی کردند و به گفته آنها این دستگاه جراحان را برای معاینه در انجام جراحی‌های حلق یاری خواهد کرد.

محمد بخشیان از محققان این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا طراحی و ساخت دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ(لوله‌گذاری در مجاری تنفسی) را از دستاوردهای محققان این شرکت نام برد و گفت: لارنگوسکوپ ‌ابزاری است که با تکنیک غیرتهاجمی به متخصص گوش و حلق و بینی کمک می‌کند تا هنگام عبور لوله‌های اندوسکوپی نای و معاینه و معالجه، تصویر بهتری از نای و تارهای صوتی در اختیار داشته باشد.

وی ویدئو لارنگوسکوپ را با کاربرد در درون حلق و لوله‌گذاری دانست و ادامه داد: لارنگوسکوپ شامل یک دسته است که به تیغه‌های دارای منبع نوری، متصل می‌شوند و بر روی تیغه‌های‌ این دستگاه، دوربینی نصب شده تا پزشک از این طریق داخل حلق را مشاهده ‌کند.

بخشیان خاطرنشان کرد: پزشک به کمک نور آن می‌تواند مسیر رسیدن تیغه تا حنجره را ملاحظه کند.

به گفته وی این دستگاه نمونه تکامل‌یافته‌ تیغه‌های لارنگوسکوپ‌های معمولی است که کاربرد عمومی آنها مشاهده حنجره و فضای داخلی مسیر تنفسی بیماران است.

بخشیان اضافه کرد: نمونه دوم این دستگاه نیز ساخته شده که تصویر بر روی موبایل پزشک ارسال می‌شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.