حاج‌ علی‌اکبری: عاشورا روز تجدید عهد و تمسک به قرآن است/ نورخدا خاموش شدنی نیست


خطیب نماز جمعه تهران گفت: امام حسین(ع) و قرآن نور خداست و نور خدا نه تنها خاموش شدنی نیست، بلکه همه عالم را خواهد گرفت.

7/29/2023 9:44:12 AM
کد خبر: 11868

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های نماز جمعه که همزمان با عاشورای حسینی در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به ماجرای قرآن سوزی و اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد و دانمارک، اظهار داشت: دشمن با این رفتار و جسارتهایش به دنبال ایجاد دوقطبی در میان مسلمانان است که البته این هدف آنها هیچگاه محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر آنها با این کار به دنبال ترویج اسلام هراسی بودند، نتیجه عملشان ایجاد هراس بیشتر برای خودشان شده است.

حاج علی اکبری گفت: اگر آنها فکر می‌کنند با این کارها می‌توانند سرپوشی بر جنایات صهیونیستها و مظلومیت مردم فلسطین بگذارند، کور خوانده‌اند و به این هدف نیز نخواهند رسید.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: مگر آن روزی که خواستند قرآن ناطق را از صحنه حذف کنند موفق شدند؟ بارها قبر امام حسین(ع) را با خاک یکسان کردند، اما مگر موفق شدند؟ اینهمه راه‌های زیارتی را بستند و دست و پای زائران را قطع کردند، اما موفق نشدند چون حسین و قرآن نور خداست و نور خدا نه تنها خاموش شدنی نیست، بلکه همه عالم را خواهد گرفت و این خفاشان شب‌پرست هستند که محکوم به زوال و فنا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تقارن نمازجمعه این هفته با عاشورای حسینی، روز عاشورا را روز تمسک به قرآن و عترت و روز  تجدید عهد برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد.

حاجی علی اکبری گفت: امام حسین(ع) با نماز روز عاشورا به همه ما و به همه دوستانش تا روز قیامت پیام داد که برای نماز باید سرمایه‌گذاری، فرصت‌سازی و برنامه‌ریزی کنیم.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: امام حسین (ع) با نمازی که در ظهر روز عاشورا در کربلا خواندند، به همه بشریت برای انجام مراسم بندگی در ساحت قدس ربوبی پیام دادند.

وی با اشاره به برپایی مراسم‌های بزرگ عزاداری در ایران و اقصی نقاط جهان، تصریح کرد: این برنامه‌ها، تکیه‌ها، هیئت‌ها، روضه‌ها و این به سر و سینه زدن‌ها و زنجیر زدن‌ها همه نشانه است. هر کس به زبانی وصف اباعبدالله را گفته و عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا نشان می‌دهد و این حکایت از ریشه‌های تقوایی دارد که خداوند تبارک و تعالی به ملت ما عنایت کرده است و باید قدر آن را دانست.

وی افزود: این ارادت ریشه در دل‌ها دارد و خداوند متعال آن‌را به دوستداران امام حسین (ع) عنایت کرده است و شاهدیم در مجالس حسینی هر سال بیشتر از سال قبل این شور برپاست و ان‌شاالله نام و یاد اباعبدالله و شهدای کربلا و این عرض ارادت‌ها روح را شستشو داده و طراوت و نشاط می‌بخشد و به معنویت و ایمان و عزت ما می‌افزاید و به جامعه ما وحدت بیشتری می‌دهد و زیر این پرچم دل‌ها دست‌ها و اندیشه‌ها به هم گره می‌خورد.

حاج علی اکبری گفت: اگر شیاطین وسوسه انگیزی کنند، کید شیطان به برکت امام حسین (ع) و این عرض ارادت‌ها و دعای امام زمان (عج) برطرف خواهد شد.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: هر کس به زبانی وصف حضرت حسین(ع) را می‌گوید و به محضر حضرت سیدالشهدا ابراز عشق و علاقه می‌کند،  این دلدادگی‌ها حکایت از ریشه‌های تقوایی دارد که خداوند تبارک و تعالی به ملت ما کرامت کرده است.

وی افزود: این رفتار، ریشه در دل‌ها و تقوایی دارد که خداوند در دل‌های مؤمنین  قرار داده و نسل به نسل به آن‌ها به ارث رسیده است.

حاج علی اکبری گفت: خدارا بابت این غوغایی که در مجالس  حسینی برپاست و هر سال  پر شورتر برگزار می شود، شاکریم.

خطیب نماز جمعه همچنین با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، اظهار داشت: این عملیات درس عبرتی برای منافقین پستی بود که با ریختن خون شهدای بسیاری، مصداق رسوایی و ضرر در دنیا و آخرت شدند.

وی تاکید گرد: آوارگی و بیچارگی امروز منافقین که ان‌شاءالله بیشتر خواهد، نتیجه همین جنایات است.

حاج علی اکبری در پایان درخصوص انفجار تروریستی روز گذشته در منطقه زینبیه دمشق تصریح کرد: این انفجار دل‌های مؤمنین و دوستداران حضرت زینب (س) را خون کرد و این رفتار ناجوانمردانه ما را دوباره به یاد حاج قاسم عزیز و شهدای مدافع حرم انداخت که چه فداکاری هایی در مقابله با ین دشمنان کردند.

وی گفت: این جنایات کور راه به جایی نخواهد برد. این حرم و این حریم هزاران هزار عاشق دلداده دارد که سر و جانشان را فدای حرمت این حرم‌ها خواهند کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.