پوتین: برای هر سناریویی با آمریکا در سوریه آماده‌ایم


رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه مسکو خواهان درگیری مستقیم نظامی با آمریکا در سوریه نیست، اما تاکید کرد که برای هر سناریویی آماده است.

7/30/2023 10:52:42 AM
کد خبر: 11883

به گزارش سارنا به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه به آمریکا هشدار داد که برای هر سناریویی از جمله تقابل و درگیری با آنها در سوریه آماده هستند.

پوتین شامگاه شنبه طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها در سوریه گفت که روسیه خواهان درگیری مستقیم نظامی با آمریکا در سوریه نیست ولی برای هر سناریویی آماده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما همیشه برای هر سناریویی آماده هستیم، اما هیچکس این را نمی‌خواهد و به ابتکار طرف آمریکایی، در برهه‌ای سازوکار خاصی برای جلوگیری از این درگیری‌ها ایجاد کردیم».

رئیس جمهور روسیه همچنین اظهار داشت که رؤسای بخش‌های خاص دو کشور مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و در مورد هر وضعیت بحرانی فرصت مشورت دارند.

طبق این گزارش، مسکو می‌گوید نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ بار به‌طرز خطرناکی برای هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در این‌باره خبر داده که در همین بازه زمانی، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی نیز ۳۴۰ مرتبه امنیت پرواز را در سوریه نقض کرده‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.