جهانگیری، آری یا نه؟!


مواضع اخیر آقای جهانگیری معاون اول محترم ریاست جمهوری، از بُعد ملی بسیار قابل تعمق است. ایشان در سخنرانی اخیر خود، به کنایه و اشاره دو نکته مهم را مطرح کردند.

10/24/2018 2:29:12 PM
کد خبر: 119

به گزارش سارنا، مواضع اخیر آقای جهانگیری معاون اول محترم ریاست جمهوری، از بُعد ملی بسیار قابل تعمق است. ایشان در سخنرانی اخیر خود، به کنایه و اشاره دو نکته مهم را مطرح کردند.

اولین نکته این بود که ایشان هیچ مسئولیتی در عزل و نصب‌های دولتی ندارند. اشاره ایشان به اینکه حتی منشی خود را نمی‌توانند عوض کنند، کنایه از این است که نه تنها در حوزه مدیران دولتی و نیروی انسانی اختیاراتی ندارند، بلکه احتمالا با ایشان در این خصوص مشورتی هم صورت نمی‌گیرد. لذا دامان ایشان از نصب مدیران ناکارآمد و نالایق کاملاً پاک است و مسئولیتی متوجه آقای جهانگیری نیست.

نکته مهم‌تر از موضوع فوق این است که ایشان عنوان نمودند که در دولت اول آقای روحانی، ایشان در حوزه امور اقتصادی کشور مسئولیتی داشتند. اما در این دولت مسئولیت اقتصادی به‌عهده آقای نهاوندیان است که دبیر ستاد اقتصادی و سران قوا و نیز معاون اقتصادی رئیس‌جمهور هستند. لذا آقای جهانگیری نقشی در حوزه اقتصادی ندارند! و یا نقش ایشان بسیار کم رنگ است. این در حالی است که آقای جهانگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی است ولی عنوان می‌دارند که در دولت دوم آقای روحانی به حوزه اقتصادی ورود ندارد.

 سوال اینجا است که ایشان چگونه معاون اول رئیس جمهور هستند؟ معاون اولی که در حوزه مدیریت کلان کشور و نیز سیاست‌های اقتصادی (در دوران جنگ اقتصادی) مسئولیت جدی ندارند، پس چرا در منصب فعلی باقی مانده‌اند؟ و آیا دولت در شرایط فعلی، می‌تواند چنین معاون اولی داشته باشد؟

آیا آقای جهانگیری بدلایل سیاسی، حضور کم‌رنگ در پست مهم معاون اولی را به ترک آن ترجیح می‌دهند؟ حتی اگر منافع ملی و اداره کشور در معرض خطر باشد؟

موضع آقای روحانی در این خصوص چیست؟

منبع: الف

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.