تأکید کنگره ملی عربی بر نابودی رژیم صهیونیستی


کنگره ملی عربی در پایان نشست خود در بیروت بر گزینه مقاومت به عنوان گزینه اصلی دفاع از امت اسلامی تأکید کرد.

8/1/2023 8:25:22 AM
کد خبر: 11905

به گزارش سارنا به نقل از فارس، کنگره ملی عربی در بیانیه پایانی خود تأکید کرد که مقاومت گزینه اصلی دفاع از امت اسلامی است.

بیروت از روز یکشنبه به مدت دو روز  میزبان سی و دومین دوره اجلاس سالانه «کنگره ملی عربی» بود که با نام «جنین» برگزار شد و این نامگذاری در تقدیر از «نقش قهرمانانه» این شهر در نبرد با «اشغالگران اسرائیلی» بود.

در بیانیه پایانی آمده است که کنگره ملی عربی از آشتی‌های صورت گرفته در منطقه به ویژه ازسرگیری روابط بین عربستان سعودی و ایران و نزدیکی روابط کشورهای عربی با سوریه قدردانی می‌کند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، در بیانیه مذکور بر گزینه مقاومت به عنوان گزینه اصلی در منطقه و معادلات تأکید شده و آمده است که مقاومت از راهبرد دفاعی به راهبرد هجومی تغییر پیدا کرده است.

کنگره ملی عربی همچنین مقاومت فلسطین و ایفای نقش الجزائر در حمایت از فلسطین و مقابله با نفوذ رژیم صهیونیستی در آفریقا را ستود.

در بیانیه مذکور بر تشکیل جبهه جهانی جهت همکاری اقتصادی به نفع منافع کشورهای عربی تأکید شده و همچنین آمده است: «وحدت عربی هدف راهبردی است و بایستی اسرائیل ریشه کن شود و حمایت منطقه در برابر دخالت‌های خارجی نیز ضروری است».

در این بیانیه درباره اوضاع سودان نیز آمده است: «آنچه در سودان در حال رخ دادن است، فاجعه‌ای نظیر فاجعه فلسطین است و کشورهای عربی بایستی برای کمک به سودان مداخله کنند».

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.