آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان هنوز کاملا مهار نشده است‌/ استقرار ۳ بالگرد اعزامی در مریوان


مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان از بازدید میدانی سرپرست معاونت سازمان بحران از جنگل‌های مریوان خبر داد و گفت: آتش‌سوزی هنوز به صورت کامل مهار نشده است.

8/6/2023 9:08:09 AM
کد خبر: 11928

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان به آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان پرداخت و ظهار داشت: در حال حاضر 90 تا 95 درصد از آتش‌سوزی روستاهای مرزی «گماره‌لنگ، دره‌وران و آسن‌آباد» مریوان خاموش شده اما همچنان آتش به صورت کامل مهار نشده اشت.

وی مهار آتش‌سوزی به صورت صددرصدی را تکذیب کرد و افزود: آتش همچنان در برخی نقاط این روستاها ادامه داشته و باید کامل کنترل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون نیز نیروهای سپاه، منابع‌طبیعی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی نیز در محل آتش‌سوزی حضور داشته و در آماده‌‌باش بوده و منطقه را پایش می‌کنند.

وی از بازدید میدانی سرپرست معاونت کنترل و هماهنگی پاسخ ستاد بحران کشور در معیت معاون امور عمرانی استاندار کردستان و بنده از سه کانون آتش‌سوزی مریوان خبر داد و افزود: عصر امروز از نقاط درگیر آتش‌سوزی بازدید و گزارش کاملی از میزان آتش‌سوزی، نحوه عملکرد نیروها و بالگردها جهت اطلاع رئیس سازمان بحران تهیه و تدوین شد.

کریمی در پاسخ به این سوال که چه میزان از جنگل‌ها و اراضی در آتش سوخته است؟‌ توضیح داد: هنوز برآورد اولیه مشخص نیست و پس از جمع‌بندی به تفکیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان عنوان کرد: هم‌اکنون نیز سه بالگرد اعزامی در مریوان مستقر بوده و در  صورتی‌که آتش فردا به صورت صددرصدی مهار شود، باز خواهند گشت.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.