موافقت سازمان فضایی ایران با پیشنهاد انجام ۳۰ پرتاب در طول برنامه هفتم توسعه


سخنگوی سازمان فضایی ایران اعلام کرد که این سازمان با مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره انجام ۳۰ پرتاب در طول برنامه هفتم موافق است.

8/6/2023 9:09:12 AM
کد خبر: 11929

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، حسین دلیریان مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره بخش فضایی، گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در جلسه اخیر خود مصوب کرده است که تا پایان این برنامه باید 30 پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی در کشور انجام شود؛ با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه طراحی و ساخت ماهواره، طراحی و ساخت پرتابگر و زیرساخت‌های زمینی، تحقق این مصوبه کمیسسون تلفیق مجلس دست‌یافتنی است.

وی افزود: سازمان فضایی ایران براساس برنامه 10ساله فضایی و با توجه به حمایت‌های شخص حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور محترم از صنعت فضایی، در حال هدایت بخش فضایی کشور در مسیر احیا و پیشبرد برنامه‌ها قرار دارد و این مسیر به‌صورت کاملاً جدی در حال طی شدن است.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: از سوی دیگر، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، 7 پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی انجام شده است که به‌نوبه خودش یک رکوردشکنی محسوب می‌شود و ما قصد داریم با پرتاب‌هایی که با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح برای امسال پیش‌بینی کرده‌ایم، این رکوردشکنی را ارتقا دهیم.

دلیریان ادامه داد: بر اساس برنامه پرتاب‌های امسال، دولت سیزدهم به‌فضل الهی طی حدود 2 سال موفق به انجام بیش از 10 پرتاب خواهد شد و این شروعی خوب برای آنچه نمایندگان محترم در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم برای 5 سال پیش‌بینی کرده‌اند، محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود تحرک بسیار خوبی که در دولت سیزدهم در حوزه فضایی ایجاد شده، ان‌شاءالله انجام 30 پرتاب در 5 سال کاملاً محقق‌شدنی و دست‌یافتنی است و این تعداد پرتاب حداقل تعداد پرتاب‌های مناسبی است که برای تحقق برنامه 10ساله و تثبیت فناوری فضایی لازم است؛ در واقع این مصوبه کمیسیون تلفیق که بیانگر توجه مجلس به حوزه فضایی است، جزو خواسته‌های سازمان فضایی هم هست و طبیعتاً ما برای تحقق برنامه‌های فضایی نیاز به حمایت دولت و مجلس محترم داریم.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.