وحیدی: احزاب درباره ضرورت پیش‌ثبت‌نام انتخابات اطلاع‌رسانی کنند


وزیر کشور خطاب به دبیران کل احزاب کشور گفت: با اطلاع‌رسانی شایسته و آگاهی‌بخشی به اعضا و وابستگان فعال خود در سراسر کشور نسبت به پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، یاریگر وزارت کشور باشید.

8/7/2023 8:31:56 AM
کد خبر: 11943

به گزارش سارنا به نقل از فارس، احمد وحیدی وزیر کشور با انتشار بیانیه‌ای به دبیران کل احزاب کشور یادآور شد همانگونه که در رسانه‌های عمومی و مراجع رسمی اطلاع‌رسانی نیز انتشار یافته، قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، پس از تدوین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تصویب شورای محترم نگهبان به وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات ابلاغ شده است.

وی تأکید کرد: یکی از تغییرات قانون جدید نسبت به ادوار پیشین، اضافه شدن فرآیند «پیش ثبت‌نام» داوطلبان نمایندگی مجلس در موعد مقرر (در این دوره از ۱۶ لغایت ۲۲ مرداد ماه) است و عدم اقدام در موعد تعیین شده مانع ثبت‌نام نهایی خواهد شد.

وزیر کشور تصریح کرد: از این رو انتظار می‌رود احزاب سیاسی فعال با اطلاع‌رسانی شایسته و آگاهی‌بخشی به اعضا و وابستگان فعال خود در سراسر کشور نسبت به این مهم، در راستای تحقق هر چه بهتر اضلاع «رقابت» و «مشارکت» در چارچوب راهبردهای کلان انتخابات، یاریگر وزارت کشور به عنوان دستگاه برگزارکننده انتخابات و در انجام رسالت سیاسی و مأموریت ملی خود نقش‌آفرین باشند.

فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با دستور وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور آغاز شد.

پیش‌ثبت‌نام این انتخابات از دوشنبه ۱۶ مرداد ماه به مدت یک هفته انجام خواهد شد و متقاضیان می­‌بایست ثبت­‌نام خود را طی ۷ روز از تاریخ ۲۷ مهرماه امسال نهایی کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.