با اشاره به ارسال اف-۱۶ به اوکراین

مدودف خطاب به اروپا: برای هواپیمای اسباب‌بازی خود جوگیر نشوید!


معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به تصمیم غرب برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین گفت، اروپا نسبت به «هواپیمای اسباب‌بازی» خود جوگیر نشود!

8/22/2023 11:38:55 AM
کد خبر: 12057

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به تصمیم غرب برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین گفت، اروپا نسبت به «هواپیمای اسباب‌بازی» خود جوگیر نشود!

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور روسیه هم بوده، با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آلمان که گفته بود «روز خوبی برای اوکراین و اروپاست»، در کانال تلگرامش نوشت: «بچه‌ها، هنگام بازی با هواپیمای اسباب‌بازی خود خیلی جوگیر و ذوق‌زده نشوید!»

او همچنین تصویر یک هواپیما سرنگون‌شده آلمان نازی را ضمیمه این پست در صفحه خود در پیام‌رسان تلگرام کرد.

کی‌یف یکی از عوامل پیشروی کند خود در ضدحمله دو ماهه را ضعف ادوات نیروی هوایی می‌داند و مدت‌هاست که خواستار دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ برای عقب راندن جنگنده‌های روسیه است که در آسمان این کشور جولان می‌دهند.

وزیر دفاع دانمارک روز دوشنبه گفت که ممکن است اوکراین تنها اجازه داشته باشد که جنگنده‌های اهدایی دانمارک و هلند را در داخل مرزهای خود استفاده کند.

دانمارک در مجموع ۱۹ جت به اوکراین خواهد فرستاد. هلند ۴۲ فروند جنگنده اف-۱۶ دارد اما هنوز تصمیم نگرفته که چه تعداد از آن‌ها را به کی‌یف تحویل دهد.

پنتاگون هم اعلام کرد، اوکراین باید تعدادی شروط را پیش از موافقت آمریکا با تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ به کی‌یف رعایت کند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.