حمله تند لاپید به کوهن/ ماجرای لیبی، مایه رسوایی «اسرائیل» شد


رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن افشای خبر دیدار وزیر خارجه این رژیم با همتای لیبیایی، این اقدام را برای صهیونیست‌ها یک رسوایی توصیف کرد.

8/29/2023 8:50:20 AM
کد خبر: 12119

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل روسیا الیوم، در پی جنجال دیدار وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای کوهن و کابینه بنیامین نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت.

رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه ایکس اقدام الی کوهن را موجب شرمساری برای رژیم صهیونیستی دانست و رفتار و عملکرد او را ناشیانه خوانده است.

یائیر لاپید نوشت: «کشورهای جهان امروز صبح به انتشار غیرمسئولانه دیدار وزیران خارجه اسرائیل و لیبی نگاه می‌کنند و از خود می‌پرسند: آیا این کشوری است که بتوانیم با آن روابط خارجی برقرار کنیم؟ آیا این کشوری است که بتوان به آن اعتماد کرد؟ این اتفاقی وقتی می‌افتد که شما الی کوهن فردی بدون پیشینه را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کنید.»

لاپید در شبکه اجتماعی افزود: «اتفاقی که درباره وزیر خارجه لیبی رخ داد، غیرمسئولانه، مبتدیانه و یک شکست فاحش در قضاوت است. این یک صبح رسوایی ملی و به خطر انداختن جان انسان برای سر خط خبرها شدن است.»

گفتنی است، در پی دیدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای لیبیایی خود معترضان در شهر الزاویه و تاجوراء لیبی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و کاربران لیبی نیز در شبکه‌های اجتماعی این دیدار را را خیانت خواندند.

به دنبال این تحولات، رئیس دولت وحدت ملی لیبی «نجلا المنقوش» را از پست خود تعلیق و او را برای تحقیق به سازمان‌های نظارتی معرفی کرد. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رهبر کنونی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن درز خبر دیدار وزیر خارجه این رژیم با همتای لیبیایی، این اقدام را رسوایی برای صهیونیست‌ها توصیف کرد.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از دیدار با نجلا المنقوش، وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی خبر داد. به گفته وزیر خارجه تل‌آویو، این دیدار «تاریخی» هفته پیش در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد.

رسانه‌ای شدن این دیدار خشم و تظاهرات مردم لیبی را به دنبال داشت و لیبیایی‌ها شامگاه یکشنبه با برگزاری تظاهرات دیدار نجلاء المنقوش با الی کوهن او را محکوم کردند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.