وب‌سایت آمریکایی فاش کرد

افزایش تلاش‌های واشنگتن برای کاهش تنش بین حزب‌الله لبنان و تل‌آویو


وب‌سایت آمریکایی «آکسیوس» اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا تلاش‌های خود را برای کاهش تنش‌های فزاینده بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و جلوگیری از وقوع درگیری در مرزها افزایش داده است.

8/30/2023 11:35:09 AM
کد خبر: 12129

وب‌سایت آمریکایی «آکسیوس» اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا تلاش‌های خود را برای کاهش تنش‌های فزاینده بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و جلوگیری از وقوع درگیری در مرزها افزایش داده است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، این سایت گزارش داد که هر حادثه کوچک مرزی بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله به سرعت به یک درگیری بسیار بزرگتر در لبنان تبدیل خواهد شد و احتمالاً پیامدهای منطقه‌ای گسترده‌تری خواهد داشت.

آکسیوس توضیح داد که تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله برای ماه‌ها به بهانه چادری که این حزب در شمال خط آبی بین اراضی اشغالی و لبنان برپا کرده بود، تشدید شده است.

این وب‌سایت به نقل از منابع آمریکایی و صهیونیستی تاکید کرد که آموس هوکشتاین، مشاور ارشد انرژی و زیرساخت دولت جو بایدن، روز چهارشنبه برای گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنان وارد بیروت خواهد شد.

یک منبع آمریکایی آگاه به این پرونده گفت که آموس هوکشتاین برای کاهش تنش در مرز تلاش خواهد کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که برت مک‌گورک، مشاور ارشد بایدن در خاورمیانه و باربارا لیف، دیپلمات ارشد در امور خاورمیانه در وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار و درباره تنش‌ها در مرز فلسطین اشغالی و لبنان گفت‌وگو کردند.

آکسیوس همچنین فاش کرده که ایالات متحده ماه‌ها است که دولت و ارتش لبنان را برای برداشتن گام‌هایی به منظور برچیدن چادر حزب‌الله تحت فشار قرار داده است و بخشی از این چادر از آن زمان برداشته شده؛ اما تنش‌ها همچنان بالاست، زیرا دو طرف به خصوص در هفته گذشته به تبادل تهدیدات علنی پرداختند.

علاوه بر این، گالانت گفته که روز دوشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرده و بر نیاز فوری به مداخله سازمان ملل برای کاهش تنش‌ها از طریق تقویت اقتدار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) و تضمین آزادی آنها در تردد و انجام وظایف‌شان تاکید کرده است.

گالانت افزود: اسرائیل تهدیدهای فزاینده علیه امنیت شهروندان خود را تحمل نخواهد کرد و به نحو مطلوب برای دفاع از آنها اقدام خواهد کرد.

در مقابل سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله نیز روز دوشنبه تاکید کرد که هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در لبنان، از جمله ترور مقامات لبنانی، فلسطینی یا سایر مقامات، این حزب را وادار به واکنش خواهد کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.