هشدار روسیه به آمریکا در مورد تحویل دارایی‌های بلوکه شده به اوکراین


سخنگوی دولت روسیه طی اظهاراتی هشدار داد که هرگونه تلاش برای استفاده از وجوه بلوکه شده توسط ایالات متحده و متحدان اروپایی آن در نهایت منجر به اقدام قانونی خواهد شد.

9/10/2023 9:56:22 AM
کد خبر: 12150

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم و به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که روسیه مسدود کردن، مصادره یا حفظ دارایی‌ها و ذخایر دولتی خود و همچنین شهروندانش را غیرقانونی می‌داند.

وی این اظهارات را در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره وعده آمریکا برای انتقال وجوه بلوکه شده روسیه به اوکراین بیان کرد.

پسکوف هشدار داد که هرگونه تلاش برای استفاده از وجوه بلوکه شده توسط ایالات متحده و متحدان اروپایی آن در نهایت منجر به اقدام قانونی خواهد شد و افزود که هرگونه نگهداری غیرقانونی وجوه روسیه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

وی اظهار داشت: این ادعا که آنها توانسته‌اند دلایل قانونی برای ادامه این کار غیرقانونی پیدا کنند، بی‌معنی است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، که روز چهارشنبه وارد اوکراین شد، اعلام کرد که قصد دارد 5.4 میلیون دلار از دارایی های توقیف شده از بازرگانان تحریم شده روسیه را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گفته این مقام آمریکایی، این وجوه بخشی از یک بسته حمایتی جدید یک میلیارد دلاری است و برای کمک به کهنه سربازان اوکراینی در درگیری‌های نظامی هزینه می‌شود.

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: برای اولین بار، ما دارایی‌های توقیف شده از الیگارش‌های تحریم شده روسیه را به اوکراین تحویل می‌دهیم که (این وجوه) برای حمایت از کهنه سربازان ارتش اوکراین استفاده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: کسانی که جنگ تجاوزکارانه پوتین را فعال کرده‌اند باید هزینه آن را بپردازند.

بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده بیش از 43 میلیارد دلار به اوکراین از زمان آغاز درگیری‌ها در فوریه 2022 کمک کرده است.

مسکو بارها تلاش‌های غرب برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را "بربریت" و "دزدی" خوانده و تهدید کرده است که در صورت لزوم به آن پاسخ خواهد داد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.