تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه کابینه نتانیاهو برای سی‌وششمین هفته متوالی


ده‌ها هزار نفر شامگاه شنبه در تل‌آویو و ده‌ها شهرک و تقاطع‌های اصلی علیه کابینه نتانیاهو و طرح تضعیف قوه قضائیه برای سی و ششمین هفته متوالی تظاهرات کردند.

9/10/2023 9:59:50 AM
کد خبر: 12152

ده‌ها هزار نفر شامگاه شنبه در تل‌آویو و ده‌ها شهرک و تقاطع‌های اصلی علیه کابینه نتانیاهو و طرح تضعیف قوه قضائیه برای سی و ششمین هفته متوالی تظاهرات کردند.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، این اعتراضات چند روز قبل از جلسه دیوان عالی رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود که طی آن دادگاه به درخواست‌های ارائه شده برای لغو قانون «استدلال غیرمنطقی» که قرار است برای سه شنبه برگزار شود، رسیدگی خواهد کرد.

تظاهرات مرکزی در خیابان کاپلان در تل‌آویو سازماندهی و در حیفا، بیت المقدس، رحووت، کفار سابا، هرزلیا و دیگر شهرک‌های اشغالی برگزار شد و سپس به سمت خانه امیر اوهانا رئیس کنست (پارلمان) ادامه یافت؛ کسی که چهارشنبه گذشته گفت: «دیوان عالی صلاحیت لغو قوانین اساسی را ندارد. او اظهار کرد: «رژیم صهیونیستی با یک دوراهی جدید و خطرناک مواجه است و کنست تضعیف اراده‌اش و زیر پا گذاشتن این نهاد را نخواهد پذیرفت.

تظاهرکنندگان در تل‌آویو مسیرهای خیابان آیالون را به سمت جنوب بستند و در این بین تعدادی از تظاهرکنندگان زیر گرفته شدند.

قرار است عصر دوشنبه در مقابل ساختمان دادگاه در قدس اشغالی تظاهراتی در حمایت از قضات دیوان عالی برگزار شود.

در بیانیه «قدرت کاپلان» (سازماندهندگان تظاهرات اعتراضی) آمده است، در مواجهه با تهدیدها و تحریک‌های کابینه، ساکنان اراضی اشغالی به‌طور دسته جمعی بیرون خواهند آمد و به قضات اعتماد خواهند کرد تا در مورد قوانین روشن تصمیم بگیرند، نه قوانین دیکتاتوری و بنیان اراضی اشغالی را ویران نکنند.

سازمان دهندگان این تظاهرات گفتند: تهدیدهای مافیای کابینه اسرائیل و رئیس کنست، نابودی کامل اصل حاکمیت قانون و تفکیک قوا در اسرائیل و حاکی از حضور یک کابینه خطرناک و نامشروع در اسرائیل است.

پلیس رژیم صهیونیستی همزمان با تظاهرات مرکزی، بسیاری از خیابان‌های اصلی تل‌آویو، علاوه بر خیابان‌های دیگری را که شاهد تظاهرات علیه تضعیف قوه قضائیه بود، بست.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.