بلینکن: ما نگران وخامت اوضاع انسانی قره‌باغ هستیم/ لاچین باید باز شود


وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه کشورش به شدت نگران وخامت سریع وضعیت انسانی در قره باغ است، اظهار کرد که استفاده از زور برای حل و فصل اختلافات، غیرقابل قبول است.

9/11/2023 10:06:38 AM
کد خبر: 12169

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه کشورش به شدت نگران وخامت سریع وضعیت انسانی در قره باغ است، اظهار کرد که استفاده از زور برای حل و فصل اختلافات، غیرقابل قبول است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در سخنانی گفت: ما متذکر می شویم که محموله های بشردوستانه در نزدیکی دو مسیر لاچین و آغ‌دام قرار دارند و درخواست خود را برای باز کردن فوری و همزمان هر دو کریدور برای اطمینان از تحویل محموله های بشردوستانه بسیار مورد نیاز به مردان، زنان و کودکان قره باغ کوهستانی تکرار می کنیم.

بلینکن با تأکید بر اینکه استفاده از زور برای حل و فصل اختلافات غیرقابل قبول است، تصریح کرد: ما همچنین قویا از رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌خواهیم که از هرگونه اقدامی که تنش را افزایش می‌دهد یا از این هدف می‌کاهد، خودداری کنند.

بلینکن در ادامه افزود: با توجه به افزایش تنش‌ها در قفقاز جنوبی، ایالات متحده قاطعانه به حمایت خود از تلاش‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای حل و فصل مسائل حل نشده از طریق گفت‌وگوی مستقیم به منظور دستیابی به صلحی پایدار ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: ما بار دیگر تکرار می کنیم که هرگونه توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید از حقوق و امنیت مردم قره باغ محافظت کند.

آنتونی بلینکن گفت که ایالات متحده بار دیگر تأکید می‌کند که تنها راه پیشبرد صلح، گفت‌وگو و عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر اساس احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.