رسانه صهیونیستی: ایرانی‌ها سایت‌های بیش از ۳۰ شرکت اسرائیلی را هک کردند


رسانه‌های اسرائیلی به نقل از گزارش شرکت پایش فضای سایبری ESET اعلام کردند، هکرهای ایرانی با استفاده از نقاط ضعف در موجود در سرورهای ایمیل این شرکت‌ها موفق شدند به شبکه‌های آنها رخنه و آن را مورد تهاجم قرار دهند.

9/12/2023 12:40:47 PM
کد خبر: 12176

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت احارانوت به همراه شمار دیگری از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله گسترده به شرکت‌های مختلف اسرائیلی خبر داده و اعلام کردند، بیش از 32 شرکت از این طریق مورد حمله قررا گرفته و تمامی داده‌های موجود در سرورهای این شرکت‌ها را به کلی پاک کردند.

در گزارشی که در سایت وای نت وابسته به روزنامه یدیعوت احارانوت منتشر شده، آمده است: هکرهای ایرانی موفق شدند، سرورهای بیش از 32 شرکت اسرائیلی را هک کنند، براساس گزارشی که شرکت امنیت سایبری ESET ظهر دوشنبه منتشر کرده، هکرها موفق شدند، این سرورها را هک کنند، با وجود آن که نام شرکت‌های مورد حمله قرار گرفته اعلام نشده است اما گفته می‌شود، شرکت‌ها در بخش‌های مختلفی همچون بیمه، پزشکی، صنعتی، ارتباطات، فن‌آوری اطلاعات، فن‌آوری‌های پیشرفته، خرده فروشی، خودرو، حقوقی، خدمات مالی و مهندسی راه و ساختمان فعالیت دارند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است گروه مهاجم خود را Ballistic Bobcat معرفی می‌کند اما مشخص است که این نام صرفا پوششی است که این هکرها برای جاسوسی سایبری از آن استفاده می‌کنند، گرچه احتمال از بین بردن اطلاعات یا حملات باج گیرانه نیز در این روند وجود دارد.

این شرکت امنیت سایبری همچنین در گزارش خود ادعا کرد که حملات سایبری ایران علیه سرورهای اسرائیل به شکلی کاملا هدفمند و منظم ادامه دارد، زیرا هکرها می‌توانند از این طریق علاوه بر اهداف معمول موجود در حملات سایبری دست آوردهای سیاسی هم علیه اسرائیل به دست آورند.

کارشناسان این شرکت هم در این رابطه تاکید کردند، هکرها از هر نقطه ضعف موجودی که در سامانه‌های امنیتی کشف می‌شود کمال استفاده را می‌برند و این امر باعث شده است تا شرکت‌‌هایی همچون مایکروسافت مجبور شوند، نسخه‌های ترمیمی برای برنامه‌های خود منتشر کنند.

یدیعوت احارانوت همچنین اعلام کرد به غیر از ایرانی‌ها، هکرهای روسی، کره شمالی، سوری و ترکیه‌ای نیز حملات منظمی علیه سرورها و سایت‌های اسرائیلی انجام می‌دهند.

در این بین روزنامه یسرائیل هیوم در گزارش خود در این رابطه اعلام کرد، با وجود کشف این موارد اما به طور حتم هکرها همچنان در حال تلاش برای ورود به سرورهای دیگری هستند و با استفاده از ابزارها و برنامه‌های مختلف این مهم را انجام می‌دهند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.