لیبی / دریایی که مناطقی را به همراه هزاران سکنه به کام خود فرو برد


منابع لیبیایی از اوضاع وخیم شهر درنه در پی طوفان دنیل خبر دادند و به جدیدترین آمار قربانیان اشاره کردند.

9/12/2023 12:55:45 PM
کد خبر: 12183

به گزارش سارنا به نقل از مهر و به نقل از روسیاالیوم، اسامه حماد نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه از سوی پارلمان لیبی عصر امروز دوشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان طوفان دنیل در شهر درنه از ۲۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

وی از هزاران مفقود خبر داد و گفت: برخی محله‌های به طور کامل در دریا با هزاران نفر از سکنه آن محو شده اند.

از سوی دیگر برخی از منابع لیبیایی به عمق بحران در شهر درنه اشاره کرد و اینکه اوضاع از کنترل خارج شده است.

این منابع خواستار دخالت بین المللی برای نجات این شهر شدند.

این در حالی است که «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی پیش از این در نشست خبری درباره تحولات مربوط به تلفات و خسارت‌های ناشی از طوفان و سیل در شرق لیبی گفت: به احترام کسانی که از دست داده‌ایم در سراسر کشور سه روز عزای عمومی اعلام می‌کنیم و پرچم‌ها نیر نیمه افراشته خواهد بود.به همه نهادها و مؤسسات دولتی دستور داده‌ام تا از تمام امکانات برای کمک به آسیب دیدگان سیل و طوفان استفاده کنند. ما تحویل منابع و بودجه مالی به همه شهرداری‌های متضرر از سیل را آغاز کرده‌ایم.

نخست وزیر لیبی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم برای کمک به آسیب دیدگان سیل به توانایی‌ها و امکانات داخلی تکیه کنیم و همزمان در حال ارزیابی سطح نیاز به کمک‌های خارجی هستیم. شرایط و اختلافات داخلی که از خارج هدایت می‌شود، باعث نمی‌شود از کمک به آسیب دیدگان سیل در مناطق شرقی کوتاهی کنیم و به مأموریت خود عمل خواهیم کرد. باید بر تأمین نیازهای پزشکی و بهداشتی آسیب دیدگان سیل تمرکز کنیم و از همه طرف‌ها درخواست همکاری داریم. دولت در صورت نیاز، مکلف به پرداخت غرامت و تأمین نیازهای ضروری آسیب دیدگان است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.