موکب به موکب از کربلا تا مشهد/ اینجا همه آمده‌اند تا خدمت کنند


موکب‌های زیادی امسال از کشورمان به منظور خدمت‌رسانی به زائران پیاده عازم کربلا شدند و حال پس از برگزاری اجتماع عظیم اربعین‌؛ دل‌ها به سوی حرم رضوی است و موکب های زیادی از سراسر کشور در مشهد مقدس به زائران امام رضا(ع) خدمت رسانی می‌کنند.

9/17/2023 9:47:32 AM
کد خبر: 12209

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، موکب هایی که یکی پس از دیگری در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی و مرزهای کشورمان دایر شده بود تا زائران اجتماع عظیم پیاده روی اربعین بدون دغدغه بتوانند به زیارت بپردازند و  اجتماع میلیونی اربعین را رقم بزنند؛ پس از گذشت 10 روز موکب های خود را در جاده های منتهی به مشهد مقدس و شهر مشهد برپا کردند تا اجتماع عظیم امام رضایی ها نیز در شهر مشهد حال و هوای دیگری داشته باشد.

اینجا همه آمده‌اند تا خدمت کنند کوچک و بزرگ، زن و مرد هم ندارد؛ هر کسی نیتی در دل دارد و نذری اما مهم این است که همه خود را  در شهر امام مهربانی ها شهر بهشت، خادم الرضا می دانند و همین حس خادم بودن سبب شده است تا موکب داران و مجاوران حریم رضوی بیش از گذشته خود را مسئول خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) بویژه زائران پیاده بدانند.

زائرانی که از شهرهای مختلف کشورمان طی طریق کرده اند و با پای پیاده در گرمای سوزان تابستان راهی مشهدالرضا شده اند و کیلومترها راه به عشق امام رضا(ع) قدم برداشته اند و در این میان خادمانی که با برپایی موکب هایی در مسیر کاروان زائران پیاده قرار گرفته اند. اینجا هرکسی هر توان و مهارت و تخصصی که دارد را به کار گرفته است،از خادمان حرم مطهر رضوی گرفته تا نیروهای هلال احمر، علوم پزشکی، شهرداری، نیروی انتظامی، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد هم آمده اند تا مشکلی برای زائران پیش نیاید و بتوانند علاوه بر بحث بهداشت و درمان، غذا و اسکان فعالیت های فرهنگی و معرفتی نیز در طول مسیر برای زائران داشته باشند.

در روزهای دهه پایای صفر همه امده اند تا بهترین خدمات را در اختیار زائران امام رضا(ع) قرار دهند. سطح شهر مشهد نیز از رواق ها و پارکینگ های حرم مطهر رضوی که این روزها تبدیل به محل اسکان زائران پیاده شده است گرفته تا عرصه میدان شهدا که مکانی برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران شده است و آنطرف تر در خیابان آیت الله طبسی و خیابان امام رضا(ع ) که از شهرها و کشورهای مختلف موکب و ایستگاه صلاواتی زده اند. 

اما هدف همه در این ایام یکی است چه زائران پیاده و سواره  و چه  آنانی که این روزها خادم الرضا شده اند نگاه همه آنها به گنبد طلای امام رضا(ع) و رضایت امام رضا(ع) است. همه راهی شده اند برای حاجت روایی و باز شدن گره های کوچک و بزرگ زندگیشان؛ آری این روزها شهر مشهد به وسعت ایران امام رضایی است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.