با تکیه بر دانش بومی محقق شد

دانه‌بندی برنج و بادام بر اساس پردازش تصویر


محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را برای سورتینگ محصولاتی چون برنج و بادام به بازار معرفی کرده‌اند که بر اساس پردازش تصویر قادر به دانه‌بندی محصولات زراعی است.

9/17/2023 10:17:00 AM
کد خبر: 12217

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را برای سورتینگ محصولاتی چون برنج و بادام به بازار معرفی کرده‌اند که بر اساس پردازش تصویر قادر به دانه‌بندی محصولات زراعی است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، احمدعلی رضایی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا،‌ تولید دستگاه سورتینگ مبتنی بر پردازش تصویر را از دستاوردهای این شرکت نام برد و گفت: دستگاه سورتینگ به‌ویژه در حوزه دسته‌بندی محصولات کشاورزی بسیار کاربرد دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه با وارد کردن دانه‌های برنج در این دستگاه، بر اساس رنگی‌ که دارند، دانه‌های زاید از غیر زاید جداسازی می‌شوند.

رضایی خاطر نشان کرد: در سیستم‌های قدیمی بوجاری، بر اساس سیستم مکانیکی نسبت به دانه‌بندی برنج اقدام می‌شود، ولی دستگاه ما بر اساس دوربین و پردازش تصویر، اقدام به دانه‌بندی برنج می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه این دستگاه علاوه بر برنج برای دسته‌بندی سایر محصولات کاربرد دارد، اظهار کرد: این دستگاه برای دسته‌بندی محصولاتی چون زرشک، بادام و کشمش نیز کاربرد دارد. برای دسته‌بندی میوه‌جات هنوز وارد نشدیم و بیشتر بر روی دانه‌های زراعی متمرکز شدیم.

وی تاکید کرد: نقطه قوت محصولات ما این است که بردها و سیستم الکترونیک آن کاملا بر اساس دانش بومی این شرکت است.

به گفته وی، این دستگاه قادر است در هر ساعت حدود یک تن و نیم برنج را سورت می‌کند.

رضایی با بیان اینکه برای سورتینگ این محصولات تاکنون از دستگاه‌های خارجی استفاده می‌شد، گفت: بزرگترین صادرکننده این دستگاه کشور چین است.  

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.