انصارالله: اشغالگری آمریکا زیاد دوام نمی‌آورد


یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، حضور غرب و آمریکا در این کشور را استعماری دانست و خروج این نیروها را خواست همه مردم یمن اعلام کرد.

9/25/2023 8:47:28 AM
کد خبر: 12291

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با پایگاه خبری "المعلومه" گفت: «دولت صنعا حضور مستقیم آمریکا و غرب که ناقض تمامی آیین‌نامه‌ها و قوانین بین‌المللی است را از نزدیک زیر نظر دارد».

وی در ادامه با اشاره به این که حضور نیروهای آمریکایی و غربی هر توجیهی هم که داشته باشد، طولی نخواهد کشید و دوام نخواهد آورد، تأکید کرد: «با توجه به قابلیت‌ها و صنایع نظامی که انصارالله در اختیار دارد، در مقابل این حضور دست‌بسته نخواهند ماند».

القحوم تصریح کرد: «مردم یمن حضور آمریکا و کسانی که امنیت، ثبات، حاکمیت و وحدت این کشور را به خطر می‌اندازند و ثروت آن را غارت می کنند را نمی‌پذیرند».

وی در ادامه با اشاره به این که دولت یمن به قوانین و هنجارهای بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی دریایی بین‌المللی متعهد است، گفت: «پیام ما به آمریکایی‌ها و کشورهای استعمارگر غرب این است که حضور مستقیم نظامی شما در باب المندب و سواحل و جزایر یمن که مغایر با آیین‌نامه و قوانین بین‌المللی است، حمل و نقل بین‌المللی دریایی را تهدید می‌کند».

این عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در پایان مبارزه با تروریسم را یکی از اولویت‌های دولت یمن در کنار ارتش، نیروهای امنیتی و قوه قضائیه دانست و گفت: «نبردهای دولت یمن با عناصر جنایتکار القاعده و داعش که ساخته آمریکا و تحت حمایت این کشور هستند، مشهود است».

برخی منابع خبری یمن اخیرا از ورود شماری از نظامیان آمریکایی به مناطق شرقی این کشور خبر دادند و همچنین، بنابر اعلام منابع آگاه یمنی، نیروهای ویژه اشغالگر انگلیس درصدد ساخت یک پایگاه نظامی در استان «حضرموت» واقع در شرق یمن هستند و گزارشها حاکی از آن است که نیروهای ویژه انگلیس با حمایت عناصر مزدور داخلی در یمن، در حضرموت مستقر شده‌اند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.