رای الیوم تحلیل کرد؛

چگونه «اون» در «هانوی» ترامپ را فریب داد؟


یک رسانه عرب زبان به دلایل دست خالی برگشتن رئیس جمهور آمریکا از نشست با رهبر کره شمالی در هانوی ویتنام پرداخته است.

3/1/2019 10:53:05 PM
کد خبر: 1230

به گزارش سارنا به نقل از مهر، رای الیوم در مطلبی با اشاره به نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که در هانوی ویتنام برگزار شد، آورده است: ترامپ از نشست هانوی دست خالی بازگشت و علت آن هم ساده است زیرا رهبر کره شمالی زیرک و محکم است و شرط رفع همه تحریم های اقتصادی علیه کشورش را قبل از هر گفتگویی درباره خلع سلاح کره شمالی مطرح کرده است.

این رسانه می نویسد: ترامپ باور غلطی داشت که همتای کره شمالی خود را صیدی آسان می پنداشت که می تواند با گفتگو با کیم جونگ اون، دستاوردی در منحرف کردن انظار از بحران های متعددش در واشنگتن، به دست آورد.

رای الیوم نوشت: رهبران چین در ورای این ایستادگی و صلابت موضع رهبر کره شمالی قرار دارند و پکن عامل شکست این نشست و وارد کردن سیلی به ترامپی که در حال حاضر درگیر جنگ تجاری شدید با چین است، محسوب می شود.

این رسانه آورده است: ما درباره امکان موفقیت مذاکرات میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی تردید داشتیم نه بدین خاطر که ما جام سحرآمیز داریم که آینده را پیش می کند بلکه به این دلیل که ما به مکتبی وابسته هستیم که می گوید کیم جونگ اون از تسلیحات هسته ای اش دست برنمی دارد زیرا به خوبی می داند که با سرنوشت صدام و معمر قذافی روبرو خواهد شد.

رای الیوم می نویسد: ترامپ که ۲۲ ساعت در هواپیما برای حضور در نشست به سر برد، تلاش کرد با این حرف که رهبر کره شمالی به وی تعهد داده است که دست به آزمایش های هسته ای یا موشکی جدیدی نمی زند، خودش را دلداری بدهد. این صحیح است زیرا کره شمالی به اندازه کافی کلاهک هسته ای و موشک های بالستیک در اختیار دارد که می تواند عمق آمریکا را هدف قرار دهد و نیاز به تسلیحات بیشتری نیست.

این رسانه نوشت: ما با کسانی که تاکید دارند که رهبر کره شمالی از کودنی ترامپ استفاده کرده است و وی را فریب داده است و مخالف دست برداشتن از تسلیحات هسته ای اش است، متفق هستیم.

رای الیوم بیان کرد: ترامپ شخصی مغرور، زورگو و نژاد پرست است و کیم جونگ اون می داند که چگونه با او برخورد و غرورش را بشکند. فروپاشی نشست هانوی گواه این واقعیت است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.