کارشناس اینترنشنال: ایران به دنبال چیزی شبیه به استارلینک است


کارشناس دفاعی اینترنشنال طی مصاحبه ای پیش بینی کرد ایران در حال هدف گذاری برای رسیدن به منظومه‌ای از ماهواره هاست که شبیه به استارلینک است.

9/30/2023 1:58:28 PM
کد خبر: 12337

به گزارش سارنا به نقل از فارس، کارشناس دفاعی اینترنشنال طی مصاحبه ای پیش بینی کرد ایران در حال هدف گذاری برای رسیدن به منظومه ای از ماهواره هاست که شبیه به استارلینک است.

اینترنشنال بارها تلاش کرده است موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را با تردیدهایی مواجه کند. اما موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور 3 امکان تحریف را از این رسانه ضدانقلاب گرفت.

استارلینک شبکه ای از ماهواره هاست که پوشش سراسری جهان را در اختیار دارد. این مجموعه از ماهواره ها بنابر اعلام طراحان آن خدماتی همچون اینترنت پرسرعت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ایران فعالیت های فضایی خود را از دهه ۸۰ آغاز کرده و تاکنون 10 ماهواره خود را با موفقیت در مدار قرار داده است.

سردار حاجی زاده اعلام کرده است تا سال آینده یک منظومه ماهواره ای در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

ایران توانسته تاکنون در برنامه فضایی خود ۱۰ فروند ماهواره را به طور موفق در مدار قرار دهد که آخرین آن ماهواره نور ۳ است. این ماهواره 2 ماموریت مهم جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی و تصویربرداری اپتیکی را برعهده دارد. دوربین ماهواره «نور ۳» نیز نسبت به ماهواره «نور ۲» تا ۲.۵ برابر از دقت بیشتری برخوردار است.

سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه اعلام کرده است این نیرو به توانمندی پرتاب چندماهواره با یک ماهواره بر دست یافته است که می تواند سرعت افزایش ماهواره های در مدار ایران ارتقا دهد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.