واکنش انصارالله یمن به حمله تروریستی سوریه/ آمریکا و اسرائیل بیشترین سود را می‌برند


جنبش انصارالله یمن حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی دانشکده افسری سوریه در استان حمص این کشور را که منجر به جان باختن ۸۹ نفر و زخمی شدن حدود ۳۰۰ نفر شد، شدیدا محکوم کرد.

10/7/2023 8:51:39 AM
کد خبر: 12375

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی گروه‌های تکفیری به مراسم فارغ‌التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص را که به شهادت دهها تن از افراد نظامی و غیرنظامی انجامید، به شدت محکوم کرد.

در بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن آمده است: ما تاکید می‌کنیم که کشورهای آمریکا و اسرائیل بیشترین سود را از این حملات جنایتکارانه می‌برند؛ زیرا این دو کشور بودند که جنگی ناعادلانه علیه سوریه به راه انداخته‌اند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: این اقدام جنایتکارانه میزان وحشی‌گری گروهک‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا و اسرائیل را نشان می‌دهد.

بیانیه مذکور آمریکا و رژیم صهیونیستی را پشت همه توطئه‌های بدخواهانه‌ای عنوان کرد که علیه سوریه انجام می‌شود؛ زیرا که سوریه طرفدار فلسطین و با محور مقاومت همسو بوده و عادی سازی با رژیم صهیونیستی را نپذیرفته است.

بعد از ظهر دیروز عناصر تروریستی در استان ادلب با پهپاد مراسم فارغ‌التحصیلی دانشکده افسری استان حمص را هدف قرار دادند که منجر به جان باختن 89 نفر و زخمی شدن 277 نفر دیگر شد. دولت سوریه سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را رسما به عهده نگرفته است اما ارتش سوریه امروز جمعه ،  مقرهای حزب «ترکستانی» و «کتیبة المهاجرین» را در «اریحا»، «جسر الشغور»، «ادلب»، «بنش» و «سرمین» هدف حملات خود قرار داد.

وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرد: « این جنایت نشان دهنده پافشاری عاملان آن بر تداوم اتخاذ رویکرد تروریستی وحشیانه و خونین‌شان است که مردم سوریه سال‌هاست به آن مبتلا بوده و از آن رنج می‌برند».

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.