لاوروف: روسیه حاضر به میانجی‌گری بین پاکستان و هند است


وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای پاکستانی خود، بر ضرورت رعایت همه کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی اسلام آباد و دهلی‌نو تاکید کرده و از آمادگی مسکو برای کمک به کاهش وخامت اوضاع در جنوب آسیا خبر داد.

3/2/2019 10:40:03 AM
کد خبر: 1239

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم،  روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکوامروز نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه این کشور شب گذشته در گفت‌وگویی تلفنی با "شاه محمود قریشی" وزیر خارجه پاکستان، تیرگی اوضاع در روابط اسلام آباد و دهلی‌نو را بررسی کرده و آمادگی مسکو برای کمک به کاهش وخامت اوضاع را مورد تاکید قرار داد.  

بر اساس این اطلاعات، در این مذاکرات تلفنی که به ابتکارعمل طرف پاکستانی انجام گرفت، اوضاع کنونی در جنوب آسیا، با توجه به تیرگی روابط پاکستان و هند مورد تبادل نظر قرار گرفت. وزیر خارجه روسیه بر ضرورت رعایت کامل ضوابط کنوانسیون‌های بین المللی مربوط به اقدامات ضدتروریستی و همکاری کشورها در این زمینه از سوی همه طرفین تاکید کرده و یادآور شد که در این جهت گیری می‌توان از مکانیزم ساختار ضدتروریستی منطقه‌ای سازمان همکاری‌های شانگهای نیز استفاده کرد.

سرگئی لاوروف همچنین آمادگی روسیه برای کمک به کاهش وخامت اوضاع و حل و فصل اختلافات بین اسلام آباد و دهلی‌نو در صورت تمایل دو طرف را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه پاکستان نیز از پیشنهاد طرف روسی استقبال کرده و از مواضع سازنده مسکو در این رابطه قدردانی کرد. وزرای خارجه دو کشور توافق کردند که برای برقراری ثبات و صلح در منطقه، به رایزنی‌های خود ادامه دهند.

بعد از این گفت‌وگوی تلفنی، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد حاضر است با میانجی‌گری مسکو، مذاکراتی را با دهلی‌نو انجام دهد. قریشی در این باره گفت: «من نمی‌وانم از طرف هند صحبت کنم، ولی پاکستان آمادگی خود برای نشستن بر سر میز مذاکره با هدف کاهش وخامت اوضاع را به مقامات مسکو اعلام کرده است.»

این در حالی است که در دهلی‌نو پاسخ دادند که کانال‌های ارتباطی با اسلام آباد به اندازه کافی وجود دارد و نیازی به کمک کشور ثالثی در این رابطه نیست.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.