ادامه حملات جنون‌آمیز اشغالگران به غزه/ هشدار درباره انفجار اوضاع کرانه باختری مقابل اشغالگران


رسانه‌های صهیونیستی با اعلام اینکه تعداد کشته‌های اسرائیلی در عملیات طوفان الاقصی در پایان روز دوم این عملیات به ۱۰۰۰ نفر رسیده است از زخمی شدن بیش از ۲۲۰۰ صهیونیست و اسارت بیش از ۱۵۰ تن خبر دادند.

10/9/2023 8:56:20 AM
کد خبر: 12401

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، درگیری بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیستی در سومین روز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» در داخل فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

هلاکت 1000 صهیونیست در پایان روز دوم عملیات طوفان الاقصی

درحالی که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه در تازه‌ترین آمار خود هلاکت 700 صهیونیست را در عملیات طوفان الاقصی تایید کرد، روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که طبق ارزیابی‌های موجود تعداد اسرائیلی‌های کشته شده در این عملیات به 1000 و تعداد اسرا به بیش از 150 تن رسیده است. همچنین شمار زخمی‌ها بیش از 2200 نفر برآورد می‌شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با اعلام این که اسرائیل در وضعیت جنگی قرار دارد، سرتیپ «گال هرش» را مسئول پرونده اسرا و مفقودین قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین لیستی از 16 نظامی خود که تا دومین روز عملیات الاقصی به هلاکت رسیده بودند را منتشر کرد که 5 تن از آنها متعلق به تیپ نخبه گولانی هستند.

ادامه حملات جنون‌آمیز اشغالگران به غزه

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمال می‌دهیم عناصر مسلح از طریق تونل به شهرهای اسرائیلی نفوذ کنند. ارتش اسرائیل طبق هماهنگی اطلاعاتی و عملیاتی با ارتش آمریکا عمل می‌کند.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین اعلام کرد که شب گذشته بیش از 500 هدف راهبردی را در نوار غزه بمباران کرده و همچنان درحال درگیری در 7 یا 8 نقطه در نزدیکی غزه است.

خبرنگار المیادین از حملات جدید رژیم اشغالگر به شرق غزه و افزایش تعداد شهدای فلسطینی خبر داد.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های صهیونیستی در حملاتی سنگین تعدادی از منازل غیرنظامیان و مساجد غزه را هدف قرار دادند.

جنگ طبق برنامه‌ریزی گسترش می‌یابد

در طرف فلسطینی، گردان‌های شهداء الاقصی در کرانه باختری اعلام کردند که رزمندگان این گردان‌ها نظامیان صهیونیست را که به منطقه طولکرم یورش برده بودند مورد هدف قرار دادند.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) اعلام کرد که مقاومت در فلسطین در بهترین وضعیت خود قرار دارد و جنگ با قدرت ادامه خواهد داشت. این نبرد فلسطینی‌ها مداوم و مستمر بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده گسترش می‌یابد.

ابوحمزه در یک فایل صوتی تاکید کرد لازم بود مقاومت ابتکار عمل را به دست بگیرد و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کند. از همه فلسطینیان در هرکجا به ویژه کرانه باختری می‌خواهیم تا بخشی از عملیات طوفان الاقصی باشند و پیام وحدت میادین را با قدرت مخابره کنند.

وی ضمن ستودن اقدام شجاعانه همه کسانی که پشت مقاومت ایستاده‌اند تاکید کرد که وحدت عرصه‌ها در کل منطقه در مقابله با دشمن صهیونیستی وجود دارد. دستاوردهای مقاومت دائما دشمن را شکست می‌دهد و فلسطینی‌ها بیش از گذشته به آزادی نزدیک شده‌اند.

احتمال انفجار اوضاع کرانه باختری مقابل اشغالگران

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس نیز با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی با قدرت ادامه دارد اعلام کرد، احتمال شعله‌ور شدن اوضاع در کرانه باختری مقابل رژیم اشغالگر وجود دارد و پروژه هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با اشغالگران در این منطقه بیهوده است.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان مقاومت همه اطلاعات درباره مزدوران و نقشه‌های دشمن را به دست آورده‌اند تاکید کرد، رزمندگان ما طبق دستورات رهبری مقاومت در 7 نقطه با نظامیان رژیم اشغالگر درگیر شده‌اند. نیروهای مقاومت توانستند بر موضع «ایرز» رژیم صهیونیستی مسلط شده و همه اطلاعات موجود درباره جاسوسان و برنامه‌های این رژیم را به دست بیاورند.

حمدان تاکید کرد، در مسیری حرکت می‌کنیم که می‌تواند اوضاع کرانه باختری را مقابل رژیم اشغالگر شعله‌ور کند واحتمال آن زیاد است. ما امکان آزادی فلسطین را در نبرد طوفان الاقصی که شکنندگی ارتش اسرائیل را به نمایش گذاشت، می‌بینیم. این عملیات ثابت کرد که آرمان فلسطین همچنان پابرجاست.

پیام طوفان الاقصی برای سازشکاران

این مسئول حماس در ادامه اظهار داشت، صحنه عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد اسرائیل نمی‌تواند از خودش دفاع کند و این پیامی اشکار است برای همه طرف‌هایی که در پی عادی‌سازی با این رژیم هستند. اکنون اصلا زمان صحبت درباره میانجی‌گری‌های سیاسی نیست و ما تماس‌هایی در این زمینه دریافت کرده‌ایم اما وقتی برای پرداختن به آنها نداریم.

وی به سازشکاران هشدار داد که باید درباره اطلاعاتی که واشنگتن در زمینه واقعیت فلسطین به آنها داده تجدید نظر کنند.

اسامه حمدان درباره عملیات حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا اظهار داشت که تصمیم‌سازان صهیونیست به خوبی پیام این عملیات را دریافت کردند و اتاق عملیات مشترک مقاومت مدبرانه نبرد را مدیریت می‌کند. اشغالگران باید بفهمند که در منطقه و سرزمین ما امنیت ندارند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.