چهارمین روز «طوفان الاقصی»| واشنگتن نیرو به فلسطین اشغالی اعزام نمی‌کند/ احتمال افزایش تلفات آمریکا/ حماس: ۴۰ هزار نیرو داریم


تداوم حملات بی‌امان رژیم اسرائیل به غزه، افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها، عدم تمایل آمریکا برای اعزام نیروها به فلسطین اشغالی و درخواست رهبر جریان الصدر عراق برای برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه از مهمترین تحولات روز چهارم طوفان الاقصی و اراضی اشغالی است.

10/10/2023 8:37:54 AM
کد خبر: 12411

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه رژیم اسرائیل موسوم به «طوفان الاقصی» که از شنبه این هفته در واکنش به هتک حرمت مسجد الاقصی و یورش مکرر صهیونیست‌ها به این مکان مقدس آغاز شد، برای روز چهارم نیز ادامه پیدا کرد.

طی بامداد رژیم صهیونیستی مناطقی در شمال و جنوب غزه را هدف حملات هوایی بی‌امان خود قرار داد که منجر به افزایش شمار شهدا شد؛ با این حال، رژیم صهیونیستی علی رغم حمایت آمریکا و اروپا همچنان نتوانسته‌ است، شهرک‌های از دست رفته را از نیروهای مقاومت پس بگیرد.

کاربران محترم مهم ترین تحولات سه شنبه (روز چهارم عملیات طوفان الاقصی) در فلسطین اشغالی را در این خبر دنبال کنند.

8:21- رونمایی تل آویو از فهرست 38 نفره نظامیان کشته شده ارتش اسرائیل

رژیم صهیونیستی صبح امروز فهرست جدیدی از 38 نظامی کشته شده خود در جریان عملیات طوفان الاقصی در شهرک‌های مجاور نوار غزه منتشر کرد.

8:18- شهادت سه خبرنگار در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

منابع محلی فلسطینی اعلام کردند سه خبرنگار فلسطینی در حمله هوایی رژیم  صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند.

مهمترین تحولات بامدادی روز سه‌شنبه فلسطین  اشغالی و غزه را خواهید دید.  

افزایش شمار شهدا و زخمی‌های حمله رژیم اسرائیل به غزه

🔹وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز سه شنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات هوایی وحشیانه رژیم اسرائیل به نوار غزه به 687 شهید افزایش یافته است که از این بین 140 کودک و 105 زن هستند. در این حملات همچنین 3800 نفر نیز زخمی شده‌اند.

فلسطین , کشور آمریکا , طوفان الاقصی , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

شمار تلفات صهیونیست‌ها به 1100 کشته رسید

🔹 رسانه‌های فلسطینی به نقل از منابع عبری خبر دادند، شمار صهیونیست‌های کشته شده در عملیات طوفان الاقصی به 1100 نفر رسید و تعداد زخمی‌ها هم از مرز 2741 نفر گذشته است.

سخنگوی کاخ سفید: احتمالا تعداد کشته‌ها بیشتر از آمار اعلامی است

🔹خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی کاخ ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که احتمال دارد کشته‌های آمریکا در فلسطین اشغالی بیش از آمار اعلام شده رسمی از سوی بایدن باشد.

 رصد لحظه‌به لحظه تحولات فلسطین اشغالی در کانال "جهان تسنیم"    

🔹رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش تأیید کرد که 11 شهروند آمریکا در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین کشته‌ شده‌اند.

مقتدی الصدر خواستار تظاهرات میلیونی در حمایت از فلسطین شد

🔹رهبر جریان الصدر عراق طی بیانیه‌ای خواستار برپایی تظاهرات میلیونی عراقی‌ها روز جمعه در میدان التحریر بغداد در راستای حمایت از غزه و مردم فلسطین شد.

فلسطین , کشور آمریکا , طوفان الاقصی , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

 آمریکا: قصد اعزام نیروی زمینی به اسرائیل نداریم 

🔹سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن قصد ندارد به فلسطین اشغالی بعد از عملیات طوفان الاقصی مقاومت غزه که علیه رژیم اسرائیل آغاز شده است، نیروی زمینی اعزام کند.

🔹 «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تغییر دادیم اما دولت آمریکا قصدی برای اعزام نیروی نظامی به اسرائیل ندارد».

🔹 کربی درباره کمک‌های نظامی به رژیم تروریست صهیونیستی اظهار داشت: «آمریکا در روزهای آینده کمک نظامی جدیدی به اسرائیل اعلام می‌کند».

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا در حمایت از رژیم صهیونیستی

🔹 آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک در کنار رژیم اسرائیل و جنایت‌های آن در حق مردم فلسطین و غزه ایستادند و اعلام کردند که «ما از اسرائیل در تلاش‌هایش برای دفاع از خود حمایت خواهیم کرد. ما حماس و اقدامات تروریستی وحشتناک آن را محکوم می‌کنیم».

🔹 در این بیانیه همچنین آمده است: «ما آرمان‌های مشروع مردم فلسطین را می‌پذیریم. ما از اقدامات برابر برای دستیابی به عدالت و آزادی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم».

حماس: 40 هزار نیرو برای جنگ داریم

🔹یکی از سران حماس با رد ادعاها مبنی بر دریافت کمک یا چراغ سبز از ایران برای عملیات طوفان الاقصی، گفت بیانیه پنج کشور در حمایت از تل‌آویو، تشویقی برای ادامه اشغالگری است.

🔹یکی از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما 2 هزار رزمنده را به عملیات نظامی علیه اسرائیل فرستادیم و هنوز 40 هزار رزمنده دیگر در نوار غزه داریم».

شلیک راکت به پادگانی در شمال فلسطین اشغالی و تخلیه شهرک‌ها

🔹شبکه المیادین لبنان گزارش داد که همزمان با شلیک راکتی به سمت پادگانی در شمال فلسطین اشغالی از سمت جنوب لبنان، مقامات رژیم اسرائیل دستور تخلیه شهرک‌های هم‌مرز با لبنان را صادر کردند.

حمله به 1707 هدف در غزه

🔹سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از حمله جنگنده های این رژیم به 1707 هدف در جریان بمباران مناطق مختلف نوار غزه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

خبرنگار راشاتودی: ساختمان نزدیک بیمارستان غزه هدف قرار گرفت

🔹شبکه روسی راشاتودی به نقل از خبرنگار مستقر خود در غزه گزارش داد که جنگنده های رژیم اسرائیل ساختمانی را در نزدیکی بیمارستان الشفاء شهر غزه هدف قرار داده است.

نیویورک؛ همبستگی با فلسطینیان و محکومیت حملات صهیونیست‌ها

🔹ده‌ها تن از ساکنان شهر نیویورک آمریکا درحمایت از فلسطینیان و محکومیت حملات رژیم اسرائیل علیه نواز غزه تظاهرات کردند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.