پنجمین روز عملیات طوفان‌الاقصی؛ افزایش کشته‌های صهیونیست‌ها به ۱۲۰۰ تن


تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی برای پنجمین روز متوالی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد که وزارت بهداشت غزه در آخرین به‌روزرسانی خود از آمار قربانیان حملات جاری به نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این تجاوزات خبر داد. از آن طرف رسانه‌های عبری بامداد امروز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد کشته‌های صهیونیست‌ها از آغاز عملیات به ۱۲۰۰ تن رسیده است.

10/11/2023 8:57:28 AM
کد خبر: 12423

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی برای پنجمین روز متوالی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد که وزارت بهداشت غزه در آخرین به‌روزرسانی خود از آمار قربانیان حملات جاری به نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این تجاوزات خبر داد. از آن طرف رسانه‌های عبری بامداد امروز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد کشته‌های صهیونیست‌ها از آغاز عملیات به ۱۲۰۰ تن رسیده است.

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، نوار غزه در معرض حملات شدید و بی‌سابقه هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی است که در نتیجه آن برج‌های مسکونی، منازل غیرنظامیان و مقرهای دولتی و مؤسسات آموزشی ویران شده‌اند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعداد کشته شدگان صهیونیست به ۱۲۰۰ تن و مجروحان به ۲۹۰۰ نفر رسیده است.

این سازمان رسمی افزود: با ادامه نبرد با مبارزان مقاومت فلسطینی از یک سو و یافتن اجساد بیشتر در شهرک‌های موسوم به غلاف غزه از سوی دیگر، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت شامگاه سه شنبه گزارش داد که آخرین برآوردهای مقامات صهیونیست حاکی از آن است که ممکن است بیش از ۲۰۰ اسرائیلی در نوار غزه بازداشت باشند.

خشم خانواده‌های اسرای صهیونیست و شهرک‌نشینان از مقامات رژیم صهیونیستی

در این زمینه، رسانه‌های عبری به نقل از خانواده‌های اسرای صهیونیست به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر هشدار دادند که اگر فرزندانشان برنگردند، در صورت لزوم این رژیم را نابود خواهند کرد و رها کردن آنها در غزه را نمی‌پذیرند.

رسانه‌های عبری از افزایش خشم و ناامیدی در میان خانواده‌های «غلاف غزه» و خانواده‌های اسیران صهیونیست خبر دادند، در حالی که شهرک‌نشینان در شهرک‌های اطراف غزه (غلاف غزه) انتقادات شدیدی را متوجه نهادهای امنیتی و نظامی اشغالگر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی فهرست جدیدی از اسامی کشته شدگان خود منتشر کرد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار فهرست جدیدی از کشته شدگان خود خبر داد که شامل اسامی ۱۴ افسر و سربازی است که از آغاز درگیری با مقاومت فلسطین در روز شنبه گذشته کشته شده‌اند.

به این ترتیب تعداد اعلام شده کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۱۶۹ افسر و سرباز رسیده است.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکنون ۹۲۲ شهید از جمله ۲۶۰ کودک و ۲۳۰ زن و مجروح شدن ۴۶۵۰ شهروند با جراحات مختلف را به همراه داشته است.

صبح امروز چهارشنبه، خبرگزاری فلسطینی (وفا) گزارش داد که در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خانه‌های خان‌یونس، نصیرات، دیرالبلح و تل‌ الزعتر در جنوب، مرکز و شمال غزه، ۳۱ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. 

خبرنگار این خبرگزاری گفت: در بمباران منازل فلسطینی‌ها در منطقه النجار در شمال خان‌یونس، تعدادی شهید و مجروح شدند که به بیمارستان پزشکی ناصر در غرب خان‌یونس منتقل شدند.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: هواپیماهای جنگی صهیونیست‌ها خانه‌ خانواده الاعرج در النصیرات را با تعدادی موشک هدف قرار دادند که بر اثر آن هفت عضو این خانواده شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند که به بیمارستان شهدای الاقصی دیرالبلح منتقل شدند و ۱۵ نفر نیز زخمی شدند. اعضای خانواده النجار در جریان بمباران منازل در دیرالبلح نیز شهید شدند. تعداد شهدای خانواده شاهین در جریان بمباران خانه‌شان در تل الزعتر در شمال نوار غزه به هشت نفر رسید و هنوز افراد ناپدید زیر آوار هستند.

در عین حال یک آمبولانس در حین انتقال مجروحان در حوالی برج الکرامه هدف قرار گرفت که منجر به شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن دو امدادگر با جراحات مختلف شد.

تعداد شهدای کرانه باختری به ۲۱ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین بامداد چهارشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای کشته شده توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به ۲۱ نفر رسیده است.

این وزارت در بیانیه‌ای افزود که از شنبه گذشته علاوه بر شهدا، حدود ۱۳۰ نفر بر اثر اصابت گلوله‌های اشغالگران در کرانه باختری زخمی شده‌اند.

ارتش اشغالگر: ۴۵۰ هدف را در محله الفرقان در غزه بمباران کردیم

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هواپیماهای این رژیم طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ هدف در محله الفرقان در شمال نوار غزه حمله کردند.

ارتش اشغالگر توضیح داد که ده‌ها هواپیمای جنگی آن در سومین حمله در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ هدف را در محله الفرقان در شب بمباران کردند که تعداد کل اهداف را تنها در سراسر این محله به بیش از ۴۵۰ رساند.

ارتش در بیانیه‌ای که آناتولی منتشر کرده مدعی شد که محله الفرقان جایی است که فعالیت‌های جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه رژیم صهیونیستی از آنجا سرچشمه می‌گیرد. این ارتش تهدید کرد به حمله به زیرساخت‌های جنبش حماس ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی به اهداف دریایی متعلق به حماس حمله کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم به اهداف دریایی متعلق به حماس حمله کردند که به گفته آن، غواصی که قصد نفوذ به اراضی اشغالی داشت به شهادت رسید.

شرکت تولید برق در غزه با تهدید تعطیلی مواجه است

دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه اعلام کرد که این شرکت تولید برق به دلیل تمام شدن سوخت در عرض چند ساعت با تهدید تعطیلی روبه‌رو است.

این دفتر همچنین بیان کرد: دفتر رسانه‌ای یک تماس فوری برای جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه آن در مورد نیاز به اقدام سریع برای توقف این «جنایت علیه بشریت» ارسال کرد.

گالانت: هواپیمای مهمات آمریکایی اولین کمک‌های در راه اسرائیل است

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که هواپیمای کمک نظامی آمریکایی که وارد اراضی اشغالی شد، اولین کمک از بسیاری از کمک‌هایی است که در راه است و می‌رسد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که این هواپیما که حامل مهمات پیشرفته آمریکایی است به آن اجازه می‌دهد حملات بزرگی انجام دهد و برای همه سناریوها آماده شود.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده اعلام کرد با توجه به رویارویی با گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه، تجهیزات جدیدی از دفاع هوایی، مهمات و سایر کمک‌های امنیتی به متحد خود رژیم صهیونیستی ارسال خواهد کرد. در این راستا، منابع خبری از ورود اولین هواپیمای حامل مهمات و تجهیزات نظامی آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

بامداد روز شنبه، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه، در پاسخ به حملات مستمر نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین، اموال و مقدسات آنها به‌ویژه مسجد الاقصی، عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کردند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.