قلعه‌نویی - کی‌روش؛ این جنگ دوستانه باید برنده داشته باشد!


مصاف ایران و قطر در تورنمنت اردن شاید ساده به نظر برسد ولی برای امیر قلعه‌نویی و کارلوس کی‌روش به هیچ وجه اینطور نیست!

10/15/2023 9:30:47 AM
کد خبر: 12454

مصاف ایران و قطر در تورنمنت اردن شاید ساده به نظر برسد ولی برای امیر قلعه‌نویی و کارلوس کی‌روش به هیچ وجه اینطور نیست!

به گزارش سارنا به نقل از ایسنا، برتری ایران مقابل اردن، شاگردان امیر قلعه‌نویی را به فینال تورنمنت اردن رساند؛ دیداری که در ظاهر ساده ولی به شدت حساس است، به خصوص برای سرمربیان دو تیم. حریف ایران در فینال یک چهره آشناست؛ کارلوس کی روش. سرمربی پرتغالی برای اولین بار از زمان پایان همکاری با ایران به عنوان رقیب مقابل تیم ملی قرار می‌گیرد.

این دیدار ناگهانی و غیر منتظره نیست و از زمان آغاز این تورنمنت مشخص بود که ایران و قطر در فینال به مصاف هم می‌روند. این بازی روی کاغذ یک فینال عادی در تورنمنتی است که صرفا برای خالی نماندن تقویم مسابقات تیم ملی ایران برپا می‌شود اما در باطن از سوی دو سرمربی این رویارویی یک جنگ کاملا دوستانه است. قلعه‌نویی و کی‌روش که در رختکن تیم ملی ایران کاملا صمیمانه و با روی باز از یکدیگر استقبال کردند، هر کدام اهداف خاصی را برای بازی سه شنبه شب دنبال می‌کنند.

نتایج کارلوس کی‌روش طی هشت سال حضور در ایران از ۹۱ تا ۹۷ به اضافه مدت زمان کوتاهی که تا جام جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت ایران نشست، همواره مورد بحث و جدل مخالفان و موافقان این سرمربی قرار دارد که آیا ایران باید با او ادامه می‌داد یا خیر؟

با این همه سرمربی پرتغالی بعد از جام جهانی قطر و اتمام قراردادش با ایران، بلافاصله هدایت قطر را تا جام ملت‌های آسیا برعهده گرفت و حالا مصاف ایران و قطر، فرصت بزرگی را در اختیار منتقدان قلعه‌نویی و کی‌روش قرارداده تا توانایی‌های این دو مربی را با ارزیابی مصاف آتی این دو بررسی کنند.

همین مساله حساسیت‌های دیدار دوستانه ایران و قطر را دو چندان کرده و اگر چه تیم بازنده یا پیروز روی کاغذ چیزی را از دست نمی‌دهد اما فاتح این دیدار خوراک لازم برای بحث‌های میان منتقدان دو طرف را فراهم می‌کند.

مطمئنا کی‌روش هم که در چند وقت اخیر با انتقادهایی در محافل ورزشی قطر مواجه شده، فرصت بزرگی را در اختیار دارد تا توانایی‌های خود را اثبات کند. او درصورت کسب پیروزی مقابل تیم تحت هدایت قلعه نویی یک مرتبه دیگر به محبوبیت خود می‌افزاید تا بار دیگر شاهد اظهار نظرات متفاوت از سوی طرفدارانش باشیم.

در مقابل قلعه نویی که تیمش از بابت برگزاری مسابقات مقابل تیم‌های رده پایین آسیا و جهان مورد انتقاد است، با پیروزی احتمالی مقابل کی‌روش، جواب بخشی از منتقدان خود را خواهد داد. سرمربی تیم ملی که از زمان انتخابش به عنوان جانشین کی‌روش بارها با او مقایسه شده، سه‌شنبه فرصت این را دارد که توانایی‌های فنی خود را نشان داده که در صورت برد یا باخت با واکنش‌های متعددی مواجه می‌شود.

مطمئنا این بازی یک پیروز خواهد شد و در داخل زمین هیچ یک از دو تیم به مثابه بازی دوستانه عمل نخواهند کرد و هر دو تیم تلاش می‌کنند با یک نمایش مقتدرانه، اعتبار سرمربی خود را به حریف دیکته کنند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.