بیش از ۶۰ درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند


یکی از نهادهای سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۶۰ درصد جمعیت غزه اکنون آواره شده‌اند.

10/21/2023 9:04:40 AM
کد خبر: 12488

به گزارش سارنا به نقل از فارس، دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های انسانی اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند. 

مطابق این آمار، بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری باریکه غزه اکنون آواره‌اند. دفتر هماهنگی‌های انسانی سازمان ملل تأکید کرده قطع برق و منع واردات سوخت به غزه اثرات مخربی روی نظام سلامت و دسترسی به آب آشامیدنی سالم خواهد داشت. 

در این بیانیه تصریح شده است: «افزایش مصرف آب از منابع ناسالم احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و شیوع آن را بالا می‌برد.»

پیشتر آژانس پناهندگان سازمان ملل هم در بیانیه‌ای درباره شرایط وخیم در نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد ۱۲ نفر از کارکنان این سازمان طی ۱۲ روز گذشته جانشان را از دست داده‌اند. 

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به کشته شدن حداقل ۱۸۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۴۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.