تاج: ناظر AFC در ۲ صورت می‌توانست بازی سپاهان را لغو کند/ قلعه‌نویی نشان داد مربی قابل قبولی است


رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز رضایت از شرایط حاکم بر تیم ملی کشورمان، قلعه نویی را یک مربی قابل قبول برای این تیم دانست.

10/21/2023 9:09:42 AM
کد خبر: 12492

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، مهدی تاج پس از پایان مراسم اختتامیه فوتبال الکترونیک اظهار داشت: همانطور که دیدید وزیر ورزش و اهالی فوتبال در این مسابقات حضور داشتند. در قطر، تیم ملی فوتبال الکترونیک مثل تیم ملی فوتبال ایران باید در جام ملت‌های آسیا شرکت کند. امیدواریم این تیم قهرمان جام ملت‌ها شود، چون توانمندی بهترین‌های دنیا را داریم. سه نفر برای فوتبال الکترونیک انتخاب شدند و باید در جام ملت‌ها شرکت کنند. عددی به من اعلام کردند و گفتند 38 میلیون نفر در کشور این بازی‌ها را دنبال می‌کنند، یعنی دستگاه را در منازل‌شان دارند که خیلی خوب است. فدراسیون فوتبال باید سرمایه‌گذاری جدی انجام دهد و علاوه بر تیم ملی و تورنمنت‌مان در قطر، وزیر ورزش نظر دارد که باشگاه‌های لیگ برتری را ترغیب کنیم که تیمداری کنند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود در بین فوتبالیست‌ها پیام نیازمند می‌تواند قهرمانی فوتبال الکترونیک را کسب کند، گفت: به هر جهت باید این مسابقات را راه‌اندازی کنیم. همه تیم‌ها ظرفیت راه‌اندازی را دارند. الان که صحبت کردم گفتند علاوه بر پوشش هزینه‌ها، سودده نیز هست. ما کارمان را از امروز استارت زدیم.

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به جلسه‌اش با وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ما به لحاظ نفس فوتبال، گستردگی‌اش، مسائل مختلف فوتبال و حتی حواشی آن با وزیر ورزش جلساتی داریم و گزارش‌هایی به ایشان می‌دهیم. حتماً وزیر ورزش همیشه توصیه‌هایی درباره فوتبال دارد.

تاج درباره اظهارات مهدی محمدنبی مبنی بر رایزنی او با فدراسیون عربستان برای برگزاری بازی سپاهان - الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: صحبت‌هایی شده است و موضع‌مان با عربستان مشخص و خوب است، اما پرونده به کمیته انضباطی AFC رفته است. به نظر خودم ناظر AFC می‌توانسته در دو حالت بازی را برگزار نکند، نخست موارد پیش‌بینی نشده مثل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و ... رخ دهد که این اتفاق نیفتاده است، دوم اینکه مقام امنیتی منطقه بیاید و بگوید حمله تروریستی در راه است که این اتفاق هم صورت نگرفته است. اینکه ناظر به چه جمع‌بندی رسید که بازی برگزار نشود خودش جوابگو خواهد بود. ناظر بازی در ایمیل خود اعلام کرده که موضوع را با مقامات AFC هماهنگ کرده است. سپس دیدم که دبیرکل AFC اعلام کرد این نظر خود ناظر بوده است. باید ببینیم AFC چه تصمیمی خواهد گرفت.

وی در مورد اینکه یک ایرانی به نام بیگلری رئیس کمیته انضباطی AFC شده است و آیا او می‌تواند در جلسه انضباطی دیدار سپاهان - الاتحاد شرکت کند، یادآور شد: خیر، ایران او را پیشنهاد داده است و نمی‌تواند در این جلسه حضور داشته باشد. کمیته‌های انضباطی و اخلاق AFC یک کمیته هستند. برای بحث تعارض منافع، ایشان نمی‌تواند در جلسه شرکت کند. حتی در انتخاب من به‌عنوان نایب رئیس AFC برای رأی‌گیری، ایشان (بیگلری) کنار رفت، چون اعلام کرد تعارض منافع دارد. هر موضوعی درباره ایران در AFC مطرح می‌شود من نیز نمی‌توانم در رأی‌گیری شرکت کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به لزوم حمایت از تیم ملی برای شرکت در جام ملت‌های آسیا خاطر نشان کرد: فدراسیون روابط خوبی با کافا و غرب آسیا دارد. ما چون در مسابقات کافا یک بار شرکت کرده و قهرمان شده بودیم و بازی خوبی نیز با ازبکستان برگزار کردیم، دیگر فرصتی برای بازی نداشتیم. با رایزنی انجام شده در غرب آسیا شرکت کردیم که فرصت دو بازی خوب به ما را داد، یکی بازی با اردن و دیگری با قطر. با عراق هم بازی می‌کردیم برای ما خوب بود. آقای قلعه‌نویی نشان داد یک مربی قابل قبول است و همه باید به نظرات او احترام بگذاریم. قدرتمندی قلعه‌نویی را در مسابقات دیدید. شاید شما ندیده باشید، اما اطلاع دارم ایشان روی هماهنگی و یکدلی نیز کار کرده است و بازیکنان و کادر فنی با هم رفاقت دارند. این موارد شرایط خوبی را در اردو رقم می‌زند و از این جهت از قلعه‌نویی، نبی و کادر فنی تشکر می‌کنم.

تاج در پایان خاطر نشان کرد: اتفاق دیگری که افتاد این بود که بیگانه با مسائل حال دنیا نبودیم. مسئله فلسطین دل هر آدم آزاده‌ای را به درد می‌آورد، اینکه عده‌ای بیایند مردم را به حضور در بیمارستان دعوت کنند، حالا از طرف هر عده‌ای دعوت شده باشند و بعد بیایند بیمارستان را بمباران کنند واقعاً دردآور است. تیم ملی نشان داد بیگانه با مسائل دنیا نیست. این چیزها ارزش برد را بیشتر کرد و از رسانه‌ها نیز تشکر می‌کنم که این مسائل را پوشش دادند.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.