آیت‌الله جوادی آملی: هیچ درنده‌ای اینگونه نسل‌کشی و کودک‌کشی نمی‌کند


یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ظلم به مردم غزه هیچگونه توجیهی ندارد، گفت: هیچ درنده‌ای اینگونه نسل کشی و کودک‌کشی نمی‌کند؛ شرف، انسانیت، عدل و انصاف نزد انگلیس و آمریکا که وضع غزه را می‌بینند و از ظلم حمایت می‌کنند، حرف‌های مهمل بافی است.

10/23/2023 3:10:38 PM
کد خبر: 12525

به گزارش سارنا به نقل از فارس، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امروز در جلسه درس خارج فقه قضا و شهادت اظهار کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فرمودند: علم خوب است اما علم، چراغ است و از چراغ هیچ، یعنی هیچ به سالبه کلیه هیچ کاری ساخته نیست، چراغ باید نور بدهد.

وی اضافه کرد: از چشم فقط باید نور بخواهید اما از چشم اگر نجات بخواهید کاری از دستش بر نمی‌آید، چشم می‌بیند مار و عقرب را ولی آنکه فرار می‌کند دست و پای سالم هست.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: علم را باید عقال کنید و به جان خود گره بزنید و اگر گره نزنید، یک چیز رهایی است، بالعقل یعتقل و این الان در جامعه بشری نیست.

وی با بیان این سوال که این جریان غزه چگونه توجیه می شود، گفت: هیچ درنده‌ای، هیچ ماری، هیچ عقربی اینطور نمی‌گزد، بعد از مدتی که سیر شد کنار می‌رود، اینگونه نسل‌کشی و اینگونه کودک‌کشی عجیب است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه سوره مبارکه جاثیه، شرح حال جاهلیت گذشته و جاهلیت مدرن است، عنوان کرد: در سوره مبارک جاثیه آمده است که مردم [کافر] سه جمله دارند: «مَا هِیَ إِلَّا حَیَاتُنَا الدُّنْیَا»، «نَمُوتُ وَنَحْیَا»، «وَمَا یُهْلِکُنَا إِلَّا الدَّهْرُ»؛ گرفتاری شرق و غرب هم در همین سه چیز است. می‌گویند غیر از دنیا خبری نیست، غیر از مرگ و حیات خبری نیست و به غیر از طبیعت عامل دیگری نیست.

وی ادامه داد: کسی که اینگونه می اندیشد، اینجور درنده می‌شود، شرف، انسانیت، عدل، انصاف در نزد این‌ها، حرف‌های مهمل بافی است. وضع غزه را می‌بینند و از ظلم حمایت می‌کنند،  چه کسانی مدعی هستند و حمایت می‌کنند؟ انگلیس و آمریکا.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.