ترکیه پیشنهاد آمریکا برای خرید سامانه موشکی «پاتریوت» را رد کرد


مقام‌های ترکیه‌ای از رد پیشنهاد آمریکا جهت خرید سامانه پدافند موشکی «پاتریوت» خبر دادند.

3/2/2019 8:13:13 PM
کد خبر: 1254

به گزارش سارنا به نقل از فارس، در حالی‌که «مولود چاووش ‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه غروب  جمعه اعلام کرد که آنکارا در حال مذاکره با واشنگتن بابت  پیشنهاد خرید سامانه‌های پدافند موشکی «پاتریوت» است، اینک مقام‌های این کشور از رد پیشنهاد آمریکایی‌ها خبر می‌دهند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» بعد از ظهر شنبه به نقل از مقام‌های ترکیه‌ای نوشت که آنکارا پیشنهاد آمریکا برای خرید سامانه موشکی پاتریوت به جای «اس -400 » را رد کرده است.

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز حدود سه هفته قبل نیز در سخنانی تاکید کرده بود آنکارا تمایلی به خرید این سامانه موشکی ساخت آمریکا ندارد و قرارداد با روس‌ها با قوت اجرا می‌شود زیرا هم از لحاظ زمانی و هم قیمت مقرون به صرفه است و از سویی دیگر قرار است ترکیه در تولید سامانه اس- 400 نیز سهیم باشد.

این در حالی است که آمریکا ، ترکیه را تهدید کرده که در صورت خرید سامانه اس-400، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

 اس-400 ،پیشرفته‌ترین سامانه‌ پدافند موشکی  در نوع خود است که می‌تواند اهداف مختلفی از جمله  موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه نیز 27 کیلومتر است.

نمونه پیشرفته‌تر این سامانه، اس-500 است که روسیه تاکنون آن را به هیچ کشوری نفروخته است. اس-500 با استقرار در «کالینگراد » در روسیه قادر است تمام لهستان، بخش اعظم آلمان از جمله برلین را پوشش دهد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.