۱۱ استان متأثر از سیل‌ و آب‌گرفتگی‌/ امدادرسانی در زاهدان ادامه دارد/ بارش شدید باران در استان‌های شرقی ‌


رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل‌ و آب‌گرفتگی در ۱۱ استان، از ادامه امدادرسانی در شهر زاهدان خبر داد.

11/7/2023 11:27:03 AM
کد خبر: 12646

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، ‌محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از 11 تا 16 آبان و تا ساعت 5 صبح امروز اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر به 11 استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی شامل 18 شهرستان و 43 منطقه (36 روستا و 7 شهر)، امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در 5 روز گذشته، امدادرسانی به 650 نفر انجام شد و 55 نفر به مناطق امن انتقال و 45 نفر اسکان اضطراری پیدا کردند.

محمودی با بیان این‌که آب تجمیع‌شده در 73 واحد مسکونی تخلیه شد، افزود: 54 تیم امدادی، شامل 267 امدادگر در این عملیات شرکت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: 12 دستگاه چادر، 558 تخته پتو، 131 تخته موکت، 57 ست ظروف، 97 بسته غذایی، 283 کیلوگرم نایلون و 57 کیلوگرم برنج توزیع شد.

امدادرسانی به 11 خانوار سیل‌زده در زاهدان‌

سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بارندگی 24 ساعت گذشته آبگرفتگی یک روستا در محدوده شهرستان زاهدان را در پی داشته که امدادگران به یاری مردم آن شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 11 خانوار درگیر آبگرفتگی در این روستا امدادرسانی شدند، افزود: چهار تخته پتو، دو تخته موکت، 95 کیلوگرم نایلون و تعدادی سبد غذایی برای امدادرسانی به این افراد توزیع و یک خانواده نیز به طور موقت در چادر اسکان داده شد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته از 43 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی سطح استان سیستان و بلوچستان گزارش باران مخابره شده که از جزینک 5.9، زابل 0.5، باراندشت گوهرکوه 18، فرودگاه زاهدان 12.7 و خیر آباد بالا26، میلیمتر بوده است.

محسن حیدری گفت: تا اواخر وقت چهارشنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان شرایط برای رشد ابر، رگبار، رعد و برق، وزش تندباد و بارش تگرگ مهیا است. در پی این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست.

همچنین اداره‌کل هواشناسی استان 14 آبان‌ماه با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق استان خبر داده بود.

گفتنی است، امدادرسانی در شهر زاهدان (سیستان و بلوچستان) ادامه دارد.

بارش شدید باران در استان‌های شرقی کشور

مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی، گفت: طبق هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد، در روزهای دوشنبه، در نیمه جنوبی خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان، در روز سه‌شنبه در نیمه شرقی مازندران، گلستان و نوار غربی و شمال خراسان شمالی در روز چهارشنبه، نوار جنوبی و غرب گلستان و شرق مازندران پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: براین‌اساس، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در 6 استان کشور، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

مرادی‌پور افزود: با توجه به هشدار هواشناسی، از هم‌وطنان درخواست می‌کنم که به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و قبل از تردد از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

گفتنی است، در حال حاضر امدادگران جمعیت هلال‌احمر در حال امدادرسانی به 3 استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی، در استان‌های مازندران، گیلان و یزد هستند.

لازم به ذکر است، شماره 112، ندای امداد، در صورت بروز حادثه، آماده کمک‌رسانی به هم‌وطنان است.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.